به گزارش رکنا، سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت از ارائه پیشنهاد تأسیس «صندوق جبران خسارت» برای حمایت از صنایع به مراجع ذیربط خبر داد. طبق اعلام وی، منابع این صندوق از طریق درآمدهای داخلی و واگذاری معادن کوچک بدون برگزاری مزایده تأمین خواهد شد تا امکان جبران سریع خسارت برای واحدهای فاقد پوشش بیمهای فراهم شود.
این مقام مسئول همچنین با اشاره به بسته حمایتی ۷۰۰ هزار میلیارد تومانی مصوب دیماه سال گذشته برای مقابله با شوکهای ارزی، اعلام کرد تاکنون بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به ۱۲ هزار واحد تولیدی مشمول پرداخت شده و وزارت صمت بر نحوه تخصیص دقیق این منابع نظارت میکند.