رفت و آمدها به تهران تداوم همان روند دیپلماتیک است/ تمرکز مذاکرات بر خاتمه جنگ است

مشرق نیوز جمعه 01 خرداد 1405 - 21:16
سخنگوی وزارت خارجه کشورمان درباره سفر مقامات ارشد پاکستان به تهران گفت: این رفت و آمدها تداوم همان روند دیپلماتیک است.

به گزارش مشرق، اسماعیل بقایی، سخنگوی وزارت خارجه در واکنش به سفر عاصم منیر به تهران گفت: این رفت و امدها علی رغم اینکه پرترافیک تر شده، تداوم همان روند دیپلماتیک است.

این مذاکرات تمرکزش بر خاتمه جنگ است. مباحث هسته‌ای در این مرحله قرار نیست صحبت شود. خاتمه جنگ در همه جبهه به شمول لبنان خودش ظرایف خاصی دارد. همین طور محاصره دریایی ایران موضوع مهمی است که مورد بحث است.

ما در این مرحله تمرکزمان روی خاتمه جمگ است. اینکه اکنون درباره هسته‌ای صحبت نمیکنیم دلیلش روشن است. ما پیشتر دو نوبت مذاکره کردیم و طرف مقابل وارد جنگ شد.

با چنین تجربه‌ای ما باید ابتدا به خاتمه جنگ برسیم با مختصاتی که نگرانی‌های ما را فراهم کند. فعلا تمرکز ما خاتمه جنگ است.

اینکه آمریکایی‌ها خواسته‌های خودشان که زیاده خواهانه است، در آن تردیدی نیست. اما درباره هسته‌ای تکلیف روشن است. ما عضو ان پی تی هستیم و حق داریم از انرژی صلح آمیز هسته‌ای استفاده کنیم. درباره مواد اورانیوم هم ما روشن خواسته‌های خودمان را بیان کردیم.

درباره هسته‌ای ما چندبار مذاکره کردیم و به نتیجه نرسیدیم و طرف مقابل وارد جنگ و تجاوز شد.

سخنگوی هیئت مذاکراتی میناب ۱۶۸ درباره حضور هیئت قطری در تهران گفت: بله هیئتی از قطر مذاکراتی را با وزیر خارجه داشتند. امروز خیلی کشورها می‌خواهند به پایان جنگ کمک کنند اما میانجی رسمی مذاکرات همچنان پاکستان است.

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.