به گزارش خبرنگار رکنا، معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت از افزایش قابل توجه اعتبارات پژوهشی در حوزه علوم پزشکی کشور خبر داد و اعلام کرد که این اعتبارات در سال جاری به ۲.۲ همت رسیده است.
دکتر شاهین آخوندزاده در حاشیه افتتاح بانک آزمایشگاه جامع دانشگاه علوم پزشکی کاشان اظهار کرد: سیاست وزارت بهداشت در سالهای اخیر تقویت زیرساختهای پژوهشی و افزایش ظرفیت تولید علم در دانشگاههای علوم پزشکی کشور بوده است.
وی با اشاره به برنامههای وزارت بهداشت برای توسعه فعالیتهای علمی افزود: هدف ما این است که بتوانیم تعداد بیشتری از مقالات پژوهشگران علوم پزشکی کشور را به صورت ماهیانه منتشر کنیم و زمینه دیدهشدن دستاوردهای علمی محققان ایرانی در مجامع بینالمللی را فراهم کنیم.
معاون وزیر بهداشت همچنین از رشد قابل توجه اعتبارات پژوهشی خبر داد و گفت: اعتبارات حوزه پژوهش در سال جاری نسبت به سال گذشته دو برابر شده و به ۲.۲ همت رسیده است که این افزایش میتواند نقش مهمی در توسعه پروژههای تحقیقاتی و ارتقای کیفیت فعالیتهای علمی در کشور ایفا کند.
آخوندزاده تأکید کرد تقویت زیرساختهای آزمایشگاهی و حمایت از پژوهشگران از جمله اولویتهای وزارت بهداشت در مسیر ارتقای جایگاه علمی کشور در حوزه علوم پزشکی است.