افزایش دو برابری اعتبارات پژوهشی علوم پزشکی به ۲.۲ همت

رکنا پنج شنبه 31 اردیبهشت 1405 - 16:49
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت از افزایش دو برابری اعتبارات پژوهشی حوزه علوم پزشکی در سال جاری خبر داد و اعلام کرد این رقم به ۲.۲ همت رسیده است؛ افزایشی که به گفته او می‌تواند ظرفیت تولید مقالات علمی و توسعه زیرساخت‌های پژوهشی کشور را به شکل قابل توجهی تقویت کند.
افزایش دو برابری اعتبارات پژوهشی علوم پزشکی به ۲.۲ همت

به گزارش خبرنگار رکنا، معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت از افزایش قابل توجه اعتبارات پژوهشی در حوزه علوم پزشکی کشور خبر داد و اعلام کرد که این اعتبارات در سال جاری به ۲.۲ همت رسیده است.

دکتر شاهین آخوندزاده در حاشیه افتتاح بانک آزمایشگاه جامع دانشگاه علوم پزشکی کاشان اظهار کرد: سیاست وزارت بهداشت در سال‌های اخیر تقویت زیرساخت‌های پژوهشی و افزایش ظرفیت تولید علم در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور بوده است.

وی با اشاره به برنامه‌های وزارت بهداشت برای توسعه فعالیت‌های علمی افزود: هدف ما این است که بتوانیم تعداد بیشتری از مقالات پژوهشگران علوم پزشکی کشور را به صورت ماهیانه منتشر کنیم و زمینه دیده‌شدن دستاوردهای علمی محققان ایرانی در مجامع بین‌المللی را فراهم کنیم.

معاون وزیر بهداشت همچنین از رشد قابل توجه اعتبارات پژوهشی خبر داد و گفت: اعتبارات حوزه پژوهش در سال جاری نسبت به سال گذشته دو برابر شده و به ۲.۲ همت رسیده است که این افزایش می‌تواند نقش مهمی در توسعه پروژه‌های تحقیقاتی و ارتقای کیفیت فعالیت‌های علمی در کشور ایفا کند.

آخوندزاده تأکید کرد تقویت زیرساخت‌های آزمایشگاهی و حمایت از پژوهشگران از جمله اولویت‌های وزارت بهداشت در مسیر ارتقای جایگاه علمی کشور در حوزه علوم پزشکی است.

 

منبع خبر "رکنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.