ابهام در سرنوشت مزایای مزدی بازنشستگان تأمین اجتماعی

رکنا پنج شنبه 31 اردیبهشت 1405 - 12:48
رکنا، با گذشت دو ماه از آغاز سال جدید، بازنشستگان تأمین اجتماعی همچنان مستمری سال گذشته را دریافت می‌کنند و در حالی که اطلاعیه سازمان تنها به افزایش پایه مستمری مطابق مصوبات شورای عالی کار اشاره دارد، تکلیف مزایای مزدی از جمله بن خواربار و حق مسکن همچنان نامشخص مانده است؛ موضوعی که مطالبه شفاف‌سازی از سوی این سازمان را در میان مستمری‌بگیران افزایش داده است.
ابهام در سرنوشت مزایای مزدی بازنشستگان تأمین اجتماعی

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، با گذشت دو ماه از سال جدید، بازنشستگان تأمین اجتماعی همچنان مستمری سال گذشته را دریافت می‌کنند و ابهام درباره افزایش مزایای مزدی به دغدغه اصلی این گروه بدل شده است. در تازه‌ترین اطلاعیه سازمان تأمین اجتماعی، تنها بر اجرای افزایش مستمری طبق مصوبات شورای عالی کار ـ شامل رشد ۶۰ درصدی برای حداقل‌بگیران و ۴۵ درصدی برای سایر سطوح ـ تأکید شده و اشاره‌ای به مزایای مزدی نشده است.

در حالی که مزایای کارگران شاغل از جمله بن خواربار و حق مسکن افزایش یافته و حق مسکن از ۹۰۰ هزار تومان به ۳ میلیون تومان رسیده است، بازنشستگان تأکید دارند که سهم آنان از این مزایا نامشخص مانده است. این خلأ اطلاعاتی، پرسش‌ها درباره امکان تسری مزایای مزدی به بازنشستگان را تشدید کرده و بار دیگر موضوع نابرابری میان شاغلان و مستمری‌بگیران را در کانون توجه قرار داده است.

در فضای پرابهام فعلی، مطالبه اصلی بازنشستگان ارائه توضیح رسمی درباره سرنوشت مزایای مزدی است. انتظار می‌رود سازمان تأمین اجتماعی روشن کند که آیا این مزایا همانند سال‌های گذشته به مستمری‌بگیران تعلق خواهد گرفت یا افزایش‌ها صرفاً به پایه مستمری محدود می‌شود. این شفاف‌سازی می‌تواند بخشی از نگرانی‌های فزاینده بازنشستگان را کاهش دهد.

 

منبع خبر "رکنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.