پیام جدید عربستان برای ایران و آمریکا: فرصت را غنیمت بشمارید

فرارو چهارشنبه 30 اردیبهشت 1405 - 18:55
وزیر خارجه عربستان با انتشار پیامی از تهران خواست تا فرصت مذاکره را غنیمت بشمارد و به دنبال توافقی جامع باشد.

فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه عربستان با انتشار  پیامی در شبکه ایکس نوشت: «پادشاهی عربستان سعودی از تصمیم دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، برای فرصت‌دادن به دیپلماسی و دستیابی به توافقی قابل قبول به منظور پایان دادن به جنگ، بازگرداندن امنیت و آزادی کشتیرانی دریایی در تنگه هرمز به وضعیت پیش از ۲۸ فوریه ۲۰۲۶ و حل تمامی نقاط اختلاف‌آمیز به گونه‌ای که امنیت و ثبات منطقه را تامین کند، به شدت قدردانی می‌کند.»

 وزیر امور خارجه پاکستان در اشاره به میانجیگری پاکستان افزود: «عربستان همچنین از تلاش‌های مستمر میانجی‌گرانه پاکستان در این زمینه عمیقا سپاسگزار است. ریاض از تهران می‌خواهد تا این فرصت را برای جلوگیری از پیامدهای خطرناک تنش‌افزایی غنیمت بشمارد و در پاسخ فوری به اقدامات صورت‌گرفته برای پیشبرد مذاکرات منجر به توافقی جامع، به منظور دستیابی به صلحی پایدار در منطقه و جهان، شتاب ورزد.»

فرحان

 

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.