ترامپ برای بهبود شرایط مذاکره به جنگ تهدید می‌کند

افکار نیوز چهارشنبه 30 اردیبهشت 1405 - 16:31
بنابر اعلام یک رسانه عربی، دولت ترامپ با توجه به پیامدهای فاجعه‌بار جنگ و تبعات بسیار فراتر آن در مقایسه با دور قبلی حمله به ایران، در بازگشت به گزینه نظامی مردد است.

 یک روزنامه لبنانی در مطلبی درباره تحولات ایران و آمریکا آورده است: به نظر می‌رسد که واشنگتن و تهران به آزمودن مسیر مذاکره بازگشته‌اند؛ ترامپ برای بهبود شرایط مذاکره تهدید به جنگ می‌کند و ایران نیز از تاب آوری میدانی خود برای تحمیل شرایط سیاسی و امنیتی گسترده‌تر استفاده می‌کند. 

  این رسانه نوشت: دولت ترامپ با توجه به پیامدهای فاجعه‌بار جنگ و تبعات بسیار فراتر آن در مقایسه با دور قبلی حمله به ایران، در بازگشت به گزینه نظامی مردد است. از سوی دیگر، با توجه به اینکه توافق - صرف نظر از شکل آن - به منزله یک شکست استراتژیک برای ایالات متحده در برابر ایران خواهد بود، تمایلی به یک توافق جدی نیز ندارد. 

 این رسانه نوشت: رئیس جمهور آمریکا در مورد وضعیت فعلی گفت: «ما در حال مذاکره با ایران هستیم و امیدوارم که به اقدام نظامی بیشتر علیه این کشور مجبور نشویم. 

این رسانه نوشت: با ادامه تبادل پیام‌ها از طریق واسطه‌ها، «جی دی ونس»، معاون رئیس جمهور ایالات متحده، بدون اشاره به خواسته کشورش در خصوص اورانیوم غنی شده، گفت: «موضوع انتقال اورانیوم غنی‌شده ایران در طول مذاکرات مورد بحث قرار می‌گیرد.» 

این روزنامه در ادامه نوشت: در این میان، میانجی پاکستانی در تکاپوی احیای تلاش‌های میانجیگری خود است و به نوشته نیویورک پست به نقل از منابع پاکستانی، اسلام‌آباد هنوز معتقد است که مذاکرات غیرمستقیم بین ایران و آمریکا پیشرفت خواهد کرد.

 

منبع خبر "افکار نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.