بقایی : باید آمران و عاملان جنایت میناب محاکمه شوند

رکنا چهارشنبه 30 اردیبهشت 1405 - 16:30
رکنا سیاسی : سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: فرماندهان نظامی و مقامات آمریکایی که مسئول صدور دستور و اجرای این حمله فاجعه‌بار بوده‌اند، باید طبق قوانین بین‌المللی کاملاً پاسخگو و محاکمه شوند.
بقایی : باید آمران و عاملان جنایت میناب محاکمه شوند

به گزارش رکنا از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت ، اسماعیل بقائی ، سخنگوی وزارت امور خارجه، بامداد امروز (چهارشنبه۳۰ اردیبهشت ) در واکنش به ادعای فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا (سنتکام) درباره دلیل هدف قرار دادن مدرسه شجره طیبه میناب و کشتار بیش از ۱۷۰ دانش‌آموز و معلم، در شبکه ایکس نوشت: ادعای فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا (سنتکام) مبنی بر اینکه مدرسه ابتدایی شجره طیبه میناب در محدوده یک مرکز موشکی بوده است، کاملاً بی‌اساس و انحرافی است.

 وی افزود: این تحریف آشکار، تلاشی واضح برای پنهان کردن ماهیت واقعی حملات موشکی ۲۸ فوریه است که موجب قتل عام بیش از ۱۷۰ دانش‌آموز و معلمانشان شد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی خاطرنشان کرد: هدف قرار دادن یک مرکز آموزشی فعال در ساعات مدرسه، نقض فاحش حقوق بشردوستانه بین‌المللی و مصداق بارز جنایت جنگی به شمار می‌رود.

 این دیپلمات ازشد ایرانی گفت: ماهیت غیرنظامی این مکان را نمی‌توان با توجیهات فنی و بازی با کلمات پوشاند. 

بقائی تصریح کرد: فرماندهان نظامی و مقامات آمریکایی که مسئول صدور دستور و اجرای این حمله فاجعه‌بار بوده‌اند، باید طبق قوانین بین‌المللی کاملاً پاسخگو و محاکمه شوند.

گفتنی است ، در پی حمله موشکی آمریکا به مدرسه شجره میناب در نهم اسفند ۱۴۰۴ بیش از ۱۷۰ دانش‌آموز و معلمان آنها شهید شدند.

منبع خبر "رکنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.