جهش ۵۰ درصدی مصرف بنزین در پنج سال / بازگشت ایران به واردات با ناترازی روزانه ۱۵ میلیون لیتر

رکنا سه شنبه 29 اردیبهشت 1405 - 12:37
رکنا اقتصادی: کارشناسان تأکید می‌کنند بحران بنزین بیش از تولید، به مدیریت مصرف و حکمرانی انرژی مربوط است.
جهش ۵۰ درصدی مصرف بنزین در پنج سال / بازگشت ایران به واردات با ناترازی روزانه ۱۵ میلیون لیتر

به گزارش رکنا به نقل از دنیای اقتصاد، مصرف بنزین ایران طی پنج سال حدود ۵۰ درصد افزایش یافته و از ۱۰۰ میلیون لیتر در پسا خودکفایی به حدود ۱۳۰ میلیون لیتر در سال ۱۴۰۴ رسیده است، در حالی که تولید در حدود ۱۱۵ میلیون لیتر باقی مانده است. 

این ناترازی روزانه حداقل ۱۵ میلیون لیتری، بار دیگر ایران را به واردات بنزین کشانده است. 

قیمت یارانه‌ای سوخت، خودروهای پرمصرف، فرسودگی ناوگان، ضعف حمل‌ونقل عمومی و قاچاق از عوامل اصلی رشد مصرف هستند. 

کارشناسان تأکید می‌کنند بحران بنزین بیش از تولید، به مدیریت مصرف و حکمرانی انرژی مربوط است.

منبع خبر "رکنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.