واکنش سخنگوی وزارت خارجه به اتهام‌زنی بی‌اساس صدراعظم آلمان علیه ایران

خبرگزاری مهر سه شنبه 29 اردیبهشت 1405 - 11:22
سخنگوی وزارت خارجه به اتهام‌زنی صدراعظم آلمان علیه ایران در رابطه با حادثه ناکوک انفجار در نزدیکی نیروگاه‌هسته‌ای امارات متحده عربی واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، اسماعیل بقائی سخنگوی وزارت خارجه در واکنش به اتهام‌زنی صدراعظم آلمان علیه ایران در رابطه با حادثه ناکوک انفجار در نزدیکی نیروگاه‌هسته‌ای امارات متحده عربی، در شبکه ایکس نوشت: جناب فریدریش مرتس، ریاکاری وقتی آشکار می‌شود که حمله آشکار آمریکا و رژیم صهیونیستی به تأسیسات هسته‌ای ایران ــ که تحت نظارت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است ــ نه‌تنها محکوم نمی‌شود، بلکه عملاً توجیه هم می‌شود؛ اما درباره حادثه‌ای که عملیات پرچم دروغین دشمنان صلح و وفاق منطقه بوده و حتی امارات نیز رسماً ایران را مسئول آن معرفی نکرده، ناگهان زبان «حقوق بین‌الملل» و «امنیت منطقه» به کار می‌افتد.

بقایی با بیان اینکه اگر حمله به تأسیسات هسته‌ای تهدیدی برای مردم منطقه است، این اصل باید برای همه کشورها یکسان باشد، نه فقط زمانی که مصالح سیاسی غرب اقتضا کند، تصریح کرد: در ادبیات آلمانی، چنین «داوری گزینشی» یادآور «قاضی آدام» در نمایشنامه «کوزه شکسته» است؛ او همان قاضی‌ای است که خلاف‌کاری‌هایش باید قضاوت شود، اما با ظاهرسازی ادای مدافع عدالت درمی‌آورد!

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.