افزایش پروازهای فرودگاه امام به روزانه بیش از ۴۰ نشست و برخاست

فرارو سه شنبه 29 اردیبهشت 1405 - 10:49
مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) از افزایش قابل‌توجه تعداد پروازهای این فرودگاه خبر داد و گفت: روز پنجم اردیبهشت، فعالیت پروازی این فرودگاه با ۱۰ نشست و برخاست آغاز شد اما این رقم در روزهای اخیر به بیش از ۴۰ نشست و برخاست در روز رسیده است.

رامین کاشف‌آذر، مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره)، با اشاره به روند رو به رشد عملیات پروازی در فرودگاه امام اظهار داشت: با رفع محدودیت‌ها و ۲۴ ساعته شدن فعالیت فرودگاه، این مجموعه به‌طور حتم به شرایط مطلوب و پایدار بازخواهد گشت.

به گزارش ایرنا، وی افزود: در حال حاضر پروازهای فرودگاه امام به مقاصدی همچون ارمنستان، قزاقستان، گرجستان، عراق، ترکیه (در دو مسیر آنکارا و استانبول)، مسقط، دهلی‌نو، مسکو، باکو، کابل، اسلام‌آباد، بانکوک، چین (در پنج مقصد) و همچنین مدینه انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) همچنین با ارائه آمار پروازها و جابه‌جایی مسافر در بازه ۵ تا ۲۷ اردیبهشت گفت: در این مدت ۴۲ هزار و ۵۹۰ مسافر ورودی و ۴۹ هزار و ۵۸۶ مسافر خروجی از طریق این فرودگاه جابه‌جا شدند.

به گفته وی، مجموع پروازهای انجام‌شده در این بازه زمانی ۸۳۹ فروند بوده که از این تعداد، ۸۰۸ فروند پرواز مسافری و ۳۱ فروند پرواز باری به ثبت رسیده است.

افزایش تعداد نشست و برخاست‌ها، رشد جابه‌جایی مسافران و تنوع مقاصد پروازی، نشانه‌ای از بازگشت تدریجی فرودگاه امام خمینی(ره) به مسیر عادی فعالیت و تقویت نقش آن در شبکه حمل‌ونقل هوایی کشور ارزیابی می‌شود.

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.