لاوروف: ایران حق غنی‌سازی صلح‌آمیز را دارد

فرارو دوشنبه 28 اردیبهشت 1405 - 15:14
وزیر خارجه روسیه روز دوشنبه بار دیگر بر حق ایران برای انجام غنی‌سازی اورانیوم تاکید کرد.

«سرگئی لاوروف»، وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه، امروز (دوشنبه) بار دیگر بر حق جمهوری اسلامی ایران برای انجام غنی‌سازی اورانیوم تاکید کرد.

لاوروف طی نشست خبری بعد از دیدار با وزیر خارجه گینه استوایی در مسکو گفت: «ایران حق کامل غنی‌سازی اورانیوم برای اهداف صلح‌آمیز را دارد». به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی در این‌باره توضیح داد: «روسیه سعی در دخالت در مذاکرات بین آمریکا و ایران ندارد و برای آنها آرزوی موفقیت می‌کند». این دیپلمات ارشد روس ادامه داد: «روسیه از هر راه‌حلی که آمریکا و ایران آماده پذیرش آن باشند، حمایت خواهد کرد».

طبق این گزارش، لاوروف همچنین افزود: «مسئله نیروگاه هسته‌ای بوشهر فقط به روسیه و ایران مربوط می‌شود و هیچ طرف دیگری به آن مربوط نیست».

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.