گفتگوی تلفنی وزرای امور خارجه ایران و کره جنوبی

مشرق نیوز یکشنبه 27 اردیبهشت 1405 - 17:08
وزیر امور خارجه وزیر امور خارجه جمهوری کره طی یک تماس تلفنی با سیدعباس عراقچی وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص آخرین تحولات منطقه‌ای گفت‌وگو کرد.

به گزارش مشرق، بر اساس گزارش خبرگزاری کره‌ای یونهاپ، در جریان مکالمه امروز، چو توضیح داد که دولت کره جنوبی در حال انجام تحقیقات بیشتر درباره حمله به کشتی باری HMM Namu با پرچم پاناماست که متعلق به شرکت کشتیرانی HMM کره جنوبی است و از طرف ایرانی خواست تا موضعش را درباره حقایق مربوط به این حادثه روشن کند.

طبق اعلام این وزارتخانه، چو همچنین بر لزوم تضمین ایمنی و آزادی کشتیرانی در تنگه هرمز برای همه کشتی‌ها از جمله کشتی‌های کره جنوبی تأکید کرد.

بر اساس این گزارش،‌ وزیر خارجه ایران نیز در این تماس، بر موضع ایران درباره وضعیت فعلی منطقه تاکید و خواستار پایان سریع بن‌بست جاری شد.

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.