لیبرمن: معامله نتانیاهو و ترامپ اسرائیل را به جمهوری موز تبدیل می‌کند

فرارو یکشنبه 27 اردیبهشت 1405 - 14:15
رئیس حزب «اسرائیل خانه ما» تأکید کرد نخست وزیر اسرائیل با رئیس‌جمهور آمریکا معامله کرده تا اسرائیل را به «جمهوری موز» تبدیل کند.

«آویگدور لیبرمن»، رئیس حزب «اسرائیل خانه ما»، روز یکشنبه گفت که «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر، با «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا برای تبدیل اسرائیل به «جمهوری موز» در ازای لغو محاکمه داخلی و جلوگیری از دستگیری بین‌المللی‌اش، به توافق رسیده است. 

به گزارش ایسنا، این مطلب در مصاحبه‌ای با لیبرمن، که پیش از این سمت‌های وزارتی از جمله وزارت جنگ (۲۰۱۶-۲۰۱۸) و وزارت دارایی (۲۰۲۱-۲۰۲۲) را بر عهده داشته است، در ایستگاه رادیویی ۱۰۳ FM روزنامه معاریو مطرح شد.

به طرز باورنکردنی، لیبرمن، عضو کنست (پارلمان) و رهبر حزب مخالف اسرائیل بیتنو، پرسید: «چگونه به این نقطه رسیدیم که به یک جمهوری موز تبدیل شده‌ایم؟»

وی افزود: «ما پیامی از رئیس جمهور ترامپ در مورد آتش‌بس دریافت می‌کنیم. یک توافق واقعی بین نتانیاهو و ترامپ وجود دارد.»

نتانیاهو از مدت‌ها پیش در پرونده‌های فساد درحال محاکمه است. پیشتر ترامپ از «اسحاق هرتزوگ»، رئیس جمهور اسرائیل، خواست وی را عفو کند اما هرتزوگ خودداری کرد.

از سوی دیگر دیوان کیفری بین المللی حکم جلب نتانیاهو را به دلیل جنگ غزه صادر کرده است.

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.