تاکید پاپ بر لزوم بازگشت به مذاکره و یافتن راه‌حل صلح‌آمیز

فرارو شنبه 26 اردیبهشت 1405 - 12:58
رهبر کاتولیک‌های جهان، جنگ آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ایران را ناعادلانه خواند و تاکید کرد که این جنگ «هیچ مشکلی را حل نمی‌کند.»

پاپ لئو شانزدهم، رهبر کاتولیک‌های جهان در اظهاراتی در جمع خبرنگاران گفت که از تمام انسان‌هایی که حسن نیت دارند، می‌خواهد که با جنگ، جنگی که اکثریت می‌گویند ناعادلانه است و همچنان موجب تشدید تنش می‌شود و هیچ مشکلی را نیز حل نمی‌کند، مخالفت کنند.

به گزارش ایسنا، او ادامه داد: در حقیقت، اکنون با بحران اقتصادی جهانی روبرو هستیم، وضعیت بحرانی انرژی در خاورمیانه که که با بی‌ثباتی مواجه است، وضعیتی که موجب دشمنی بیشتر در دنیا می‌شود.

پاپ همچنین بر لزوم بازگشت به دیپلماسی تاکید کرد و گفت: بنابراین، بیایید به میز (مذاکره) بازگردیم و از طریق صلح‌آمیز به دنبال راه‌حل باشیم.

رهبر کلیسای کاتولیک در ادامه با کودکان بیشمار و بزرگسالان قربانی جنگ و کسانی که به نحوی از جنگ آسیب می‌بینند، اشاره کرد و افزود: به یاد داشته باشیم که حمله به زیرساخت‌های غیرنظامی خلاف قوانین بین‌المللی است، در حالی‌که ما باید به دنبال صلح باشیم.

وی تصریح کرد: من از مردم تمام کشورهای درگیر  می‌خواهم که از سران سیاسی، مقامات خود و اعضای کنگره بخواهند که به جنگ پایان دهند و برای صلح تلاش کنند.

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.