مجید نیلی، سفیر ایران در لبنان، در واکنش به اظهارات صدراعظم آلمان پس از مکالمه تلفنی با رئیسجمهور آمریکا، در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «دوران ادبیات «باید»های آمرانه و یکجانبه به سر آمده است. اگر هدف، فشار و #زیادهخواهی است، تجربه شکست جنگطلبان آمریکایی و اسرائیلی پیش روی همه است.»
او در ادامه تاکید کرد: «بخوبی میدانید ایران بهدنبال #سلاح_هستهای نیست، آدرس اشتباه «نباید» داد. اما اگر واقعاً دغدغه، #صلح است، «باید» در گام اول و بعنوان یک مسئولیت انسانی، جنایت هدف قرار دادن دانشآموزان دبستانی #مدرسه_میناب توسط متجاوزان آمریکایی را محکوم کرد.
نیلی.»
![]()
«فریدریش مرتس» صدر اعظم آلمان روز جمعه ۲۵ اردیبهشت در شبکه ایکس نوشت که در مسیر بازگشت رئیسجمهور آمریکا از چین، «تماس تلفنی خوبی» با او داشته است.
او افزود: آنها (رئیس جمهور آمریکا و صدراعظم آلمان) توافق دارند که ایران باید همین حالا پای میز مذاکره بیاید، تنگه هرمز را باز کند و نباید اجازه داده شود تهران به سلاح هستهای دست پیدا کند!