واکنش سفیر ایران به اظهارات مرتس: دوران «باید»های آمرانه به سر آمده است

فرارو شنبه 26 اردیبهشت 1405 - 12:04
سفیر ایران در آلمان تاکید کرد: دوران ادبیات «باید»های آمرانه و یک‌جانبه به سر آمده است.

مجید نیلی، سفیر ایران در لبنان، در واکنش به اظهارات صدراعظم آلمان پس از مکالمه تلفنی با رئیس‌جمهور آمریکا، در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «دوران ادبیات «باید»های آمرانه و یک‌جانبه به سر آمده است. اگر هدف، فشار و #زیاده‌خواهی است، تجربه شکست جنگ‌طلبان آمریکایی و اسرائیلی پیش روی همه است.»

او در ادامه تاکید کرد: «بخوبی می‌دانید ایران به‌دنبال #سلاح_هسته‌ای نیست، آدرس اشتباه «نباید» داد. اما اگر واقعاً دغدغه، #صلح است، «باید» در گام اول و بعنوان یک مسئولیت انسانی، جنایت هدف قرار دادن دانش‌آموزان دبستانی #مدرسه_میناب توسط متجاوزان آمریکایی را محکوم کرد.

نیلی.»

مجید نیلی

«فریدریش مرتس» صدر اعظم آلمان روز جمعه ۲۵ اردیبهشت در شبکه ایکس نوشت که در مسیر بازگشت رئیس‌جمهور آمریکا از چین، «تماس تلفنی خوبی» با او داشته است.

او افزود: آن‌ها (رئیس جمهور آمریکا و صدراعظم آلمان) توافق دارند که ایران باید همین حالا پای میز مذاکره بیاید، تنگه هرمز را باز کند و نباید اجازه داده شود تهران به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند!

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.