فرارو- سلطان برکات، استاد دانشگاه حمد بن خلیفه در قطر، میگوید که بازگشت به جنگ تمامعیار با ایران به نفع دولت ترامپ نیست. رئیس جمهور آمریکا در تلاش است «گام به گام کوتاه بیاید، [در حالی که] تصویر پیروزی در جنگ را حفظ میکند».
به گزارش فرارو به نقل از الجزیره، برکات گفت: «موضع اولیه او که غنیسازی صفر [اورانیوم] [توسط ایران] و خارج کردن آنچه غنیسازی شده از کشور بود، به نظر من اکنون به گذشته پیوسته است.»
او گفت: «اکنون، گزینهها این خواهد بود که به آنها سقفی برای نوعی غنیسازی [مجاز] داده شود، که عمدتا برای مصارف غیرنظامی از جمله مصارف پزشکی است... و همچنین باید به دنبال یک کشور ثالث، جدا از ایالات متحده - احتمالا چین - باشیم تا شاید اورانیوم غنی شده را نگه دارد.»