عقب‌نشینی گام به گام ترامپ در موضوع هسته‌ای ایران

فرارو جمعه 25 اردیبهشت 1405 - 19:49
تحلیلگری معتقد است: ترامپ قبلا خواستار توقف کامل غنی‌سازی ایران بود؛ حالا اوضاع فرق کرده است.

فرارو- سلطان برکات، استاد دانشگاه حمد بن خلیفه در قطر، می‌گوید که بازگشت به جنگ تمام‌عیار با ایران به نفع دولت ترامپ نیست. رئیس جمهور آمریکا در تلاش است «گام به گام کوتاه بیاید، [در حالی که] تصویر پیروزی در جنگ را حفظ می‌کند».

به گزارش فرارو به نقل از الجزیره، برکات  گفت: «موضع اولیه او که غنی‌سازی صفر [اورانیوم] [توسط ایران] و خارج کردن آنچه غنی‌سازی شده از کشور بود، به نظر من اکنون به گذشته پیوسته است.»

او گفت: «اکنون، گزینه‌ها این خواهد بود که به آنها سقفی برای نوعی غنی‌سازی [مجاز] داده شود، که عمدتا برای مصارف غیرنظامی از جمله مصارف پزشکی است... و همچنین باید به دنبال یک کشور ثالث، جدا از ایالات متحده - احتمالا چین - باشیم تا شاید اورانیوم غنی‌ شده را نگه دارد.»

 

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.