پایان نشست وزرای خارجه بریکس بدون صدور بیانیه مشترک

فرارو جمعه 25 اردیبهشت 1405 - 16:06
در بیانیه ریاست نشست که توسط وزارت خارجه هند منتشر شد، آمده است که «دیدگاه‌های متفاوتی در بین برخی از اعضا درباره وضعیت در منطقه غرب آسیا/ خاورمیانه» وجود دارد.

فرارو- نشست وزیران خارجه گروه بریکس بدون صدور بیانیه مشترک پایان یافت و در پایان، هند که ریاست دوره‌ای بریکس را بر عهده دارد،‌ به جای بیانیه مشترک فقط «بیانیه رئیس نشست» را منتشر کرد،‌ اقدامی که معمولا زمانی انجام می‌شود که اعضا نتوانند بر سر متن نهایی به توافق برسند.

به گزارش فرارو، در بیانیه ریاست نشست که توسط وزارت خارجه هند منتشر شد، آمده است که «دیدگاه‌های متفاوتی در بین برخی از اعضا درباره وضعیت در منطقه غرب آسیا/ خاورمیانه» وجود دارد.

عباس عراقچی در این رابطه گفت: بخشی از بیانیه نهایی نشست وزرای خارجه بریکس توسط یکی از کشورهای عضو که روابط ویژه‌ای با اسرائیل دارد، متوقف شد و این بسیار تأسف‌بار است.

او افزود: ما با آن کشور مشکل خاصی نداریم و آن کشور نیز هدف ما در جنگ اخیر نبوده است. ما فقط پایگاه‌ها و تأسیسات نظامی آمریکا را که متأسفانه در خاک آن کشور قرار دارند هدف قرار دادیم. امیدوارم تا زمان برگزاری اجلاس سران، آن‌ها به درک درستی برسند که ایران همسایه آن‌هاست.

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.