رایزنی عراقچی با وزیرخارجه هند پیرامون آخرین وضعیت تنگه هرمز

فرارو جمعه 25 اردیبهشت 1405 - 09:53
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و وزیر امور خارجه هند در حاشیه نشست وزیران خارجه کشورهای عضو بریکس در دهلی‌نو دیدار و درباره روابط دوجانبه گفگوکردند.

سیدعباس عراقچی، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، و سوبرامانیام جایشانکار، وزیر امور خارجه هند، روز جمعه ٢٥ اردیبهشت‌ماه در حاشیه نشست وزیران خارجه کشورهای عضو بریکس در دهلی‌نو دیدار و درباره روابط دوجانبه، تحولات منطقه‌ای و همکاری‌های چندجانبه گفت‌وگو کردند.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار ضمن تشکر از میزبانی شایسته جمهوری هند از نشست وزیران خارجه بریکس، اظهار داشت گفت‌وگوها و دیدارهای بسیار خوبی در جریان این اجلاس انجام شد و ابراز امیدواری کرد در دوره ریاست هند بر بریکس، هماهنگی‌ها و دستاوردهای بیشتری میان کشورهای عضو حاصل شود.

عراقچی همچنین همتای هندی خود را در جریان آخرین تحولات پس از جنگ ۴۰ روزه، وضعیت آتش‌بس شکننده جاری و روند مذاکرات مرتبط با خاتمه جنگ قرار داد.

دو طرف همچنین درباره آخرین وضعیت در تنگه هرمز و تحولات مرتبط با امنیت دریایی و ثبات منطقه‌ای رایزنی و تبادل نظر کردند.

وزیر امور خارجه هند نیز با اشاره به روابط همواره گرم و دوستانه ایران و هند، بر حمایت کشورش از راهکارهای دیپلماتیک برای حل‌وفصل مسائل و اختلافات بین‌المللی تأکید کرد.

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.