مورد جدیدی از انفجار گوشیهای هوشمند گزارش شده و این بار نام گلکسی S24 سامسونگ به چشم میخورد. این حادثه در کرهجنوبی رخ داده و کاربر دستگاه نیز دچار جراحتهای جزئی شده است. فعلاً مشخص نیست که چرا این گوشی که ظاهراً در شرایط عادی و بدون تغییرات سختافزاری بوده، ناگهان دچار آتشسوزی شده است. سامسونگ میخواهد بررسیهای بیشتری روی این گوشی انجام دهد.
ماجرای انفجار گلکسی S24 را کاربری با نام «chocho-789» در وبسایت ردیت (Reddit) روایت کرده است. تصاویر منتشرشده توسط او، گوشی را درحال سوختن نشان میدهند. به گفته این کاربر، گلکسی اس 24 او از طریق برنامه Samsung Partners در کرهجنوبی و در تاریخ ۱۱ ژوئن ۲۰۲۴ خریداری شده بود.
براساس توضیحات منتشرشده، این گوشی هیچ سابقهای از ضربه یا سقوط نداشته، هرگز باز نشده و در زمان وقوع حادثه نیز به شارژر متصل نبوده است. کاربر میگوید زمانی که گوشی در دستش بوده، دستگاه ناگهان شروع به تولید دود کرده است. این کاربر میگوید:
«سپس بخش پایینی گوشی با صدای بلندی ترکید و دستگاه به سمت بالا پرتاب شد. به نزدیک چانهام برخورد کرد و بعد روی زمین افتاد.»

کل این اتفاق آنقدر سریع رخ داده که کاربر فرصتی نداشته گوشی را بهموقع از خود دور کند و درنتیجه دچار تاولهای سوختگی خفیف شده است. به گفته او، آتشنشانی میگوید دلیل این حادثه میتواند آتشگرفتن باتری لیتیومی باشد.
طبق اعلام این کاربر، یکی از مراکز خدمات محلی سامسونگ با او تماس گرفته تا دستگاه را برای بررسی بیشتر دریافت کند. او همچنین گفته که هیچ درخواستی برای دریافت غرامت مطرح نکرده و فقط میخواهد سامسونگ شدت این حادثه را به رسمیت بشناسد و با شفافیت و صداقت به آن پاسخ دهد.