روایت جدید نبویان از جزئیات مذاکره قالیباف و ونس در پاکستان؛ گفتند اگر تنگه هرمز باز و اورانیوم خارج شود...

فرارو پنج شنبه 24 اردیبهشت 1405 - 10:04
یکی از همراهان هیئت مذاکره ایران در اسلام‌آباد گفت: ونس در جلسه اول گفت ما دو مسئله داریم و اول موضوع تنگه هرمز را حل کنیم، قالیباف گفت ما چهار مسئله داریم.

محمود نبویان، عضو کمیسیون امنیت‌ملی و از همراهان هیئت مذاکره ایران در اسلام‌آباد گفت: قالیباف به عاصم‌منیر گفت آمریکا گفته‌بود سه روزه ایران را تعیین تکلیف می‌کنیم، ۳ روز شد ۴۰ روز ، هرکار که از دستشان برمی‌آمد انجام دادند. او پرسید یعنی نمی‌توانست زیرساخت‌های شما را بزند؟ قالیباف جواب داد که می‌توانست اما در کمتر از نصف روز کل زیرساخت‌های منطقه هم نابود می‌شد».

به گزارش ایسنا، وی افزود: «به خدا قسم آنجا فهمیدم که چرا حضرت امیر در مذاکرات صفین گفت مالک ‌اشتر به مذاکره برود، چون از تهدید دشمن نهراسیدن مهم است».

نبویان گفت: «ونس در جلسه اول گفت ما دو مسئله داریم و اول موضوع تنگه هرمز را حل کنیم، قالیباف گفت ما چهار مسئله داریم. جزئیات هم این بود که ما شروط ۱۰بندی رهبرانقلاب و شعام را ذیل چهار بحث آوردیم و گفتیم آمریکا باید گم بشود و برود».

وی افزود: «آنها گفتند اگر شما تنگه هرمز باز و اورانیوم خارج شود ما در شصت روز اول ، شش میلیارد دلار پول شما را آزاد می‌کنیم. قالیباف پرسید که شش میلیارد دلار را از کجا آوردید؟! ونس با تحقیر از ویتکاف پرسید کلا چه قدر پول ایران دست ما است، قالیباف اجازه نداد حرفش تمام شود، گفت چه یک دلار باشد چه صد میلیارد دلار به شما هیچ ربطی ندارد که دخالت کنید این پول ملت ایران است».

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.