سفر رئیس موساد به امارات در طول جنگ علیه ایران

افکار نیوز چهارشنبه 23 اردیبهشت 1405 - 14:35
روزنامه وال‌استریت ژورنال فاش کرد که داوید بارنیع، رئیس موساد، در اوج رویارویی نظامی با ایران دست‌کم دو بار به امارات سفر کرده تا هماهنگی‌های امنیتی و عملیاتی مشترک با ابوظبی را پیش ببرد؛ این موضوع بار دیگر نقش تل‌آویو در تحریک امارات و ورود آن به درگیری با ایران را آشکار می‌کند.

  بر اساس این گزارش که به نقل از مقامات عرب و یک منبع آگاه منتشر شده، بارنیع در ماه‌های مارس و آوریل (اسفند و فروردین) به ابوظبی سفر کرده و این دیدارها با هدف هماهنگی عملیات نظامی و دفاعی مشترک انجام شده است.

منابع آگاه گفته‌اند که این سفرها بخشی از تلاش گسترده اسرائیل برای ایجاد یک محور امنیتی علیه ایران در خلیج فارس بوده است.

وال‌استریت ژورنال همچنین گزارش داده که امارات متحده عربی در عملیات نظامی علیه ایران، چه پیش و چه پس از آتش‌بس مشارکت داشته است. حتی یکی از مأموریت‌های تلافی‌جویانه امارات «به‌طور مشترک با نیروهای اسرائیلی» انجام شده است؛ موضوعی که نشان می‌دهد تل‌آویو در حال کشاندن امارات به سطحی از درگیری است که می‌تواند پیامدهای سنگینی برای امنیت منطقه داشته باشد.

این افشاگری در حالی منتشر می‌شود که پیش‌تر گزارش‌هایی درباره استقرار سامانه پدافند هوایی گنبد آهنین در امارات و حضور ده‌ها اپراتور نظامی اسرائیلی در این کشور منتشر شده بود.

 سفرهای محرمانه رئیس موساد به امارات نشان می‌دهد اسرائیل در تلاش است کشورهای خلیج فارس را به‌طور مستقیم وارد درگیری با ایران کند؛ اقدامی که می‌تواند منطقه را وارد چرخه‌ای از تنش‌های کنترل‌ناپذیر کند.

تحلیلگران بر این باورند، تل‌آویو با بزرگ‌نمایی تهدید ایران و ارائه حمایت‌های نظامی، در حال تحریک امارات برای اتخاذ مواضع تهاجمی‌تر است.

 

 

 

منبع خبر "افکار نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.