آمادگی ۲۲ شرکت برای بهینه‌سازی و مدیریت مصرف گاز

خبرگزاری مهر چهارشنبه 23 اردیبهشت 1405 - 12:15
مدیر انرژی و کربن شرکت ملی گاز ایران از آمادگی ۲۲ شرکت برای بهینه‌سازی و مدیریت مصرف گاز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نفت، مسئولیت وزارت نفت در رویکرد نوین مدیریت انرژی دیگر پشت رگولاتور خانه‌ها تمام نمی‌شود. حالا «کارورهای انرژی» با ورود به قلب مصرف، موفق شده‌اند مصرف ۱۴ مترمکعبی یک‌ خانه را به ۴ مترمکعب برسانند؛ مسیری که صرفه‌جویی را از توصیه اخلاقی به «دارایی ارزشمند» در بورس تبدیل کرده است.

علی‌اصغر رجبی مدیر انرژی و کربن شرکت ملی گاز ایران در این رابطه در گفتگویی عنوان کرد: آیین‌نامه دولت در این زمینه دست شرکت‌ها را به‌طور کامل باز گذاشته است.

وی بیان کرد: مطالعات جهانی نشان می‌دهد برای دستیابی به موفقیت در صرفه‌جویی، به‌طور معمول یک‌سوم نتایج از طریق تغییر فناوری، یک‌سوم به‌واسطه مدیریت مصرف و یک‌سوم دیگر با بهره‌گیری از تغییرات فرهنگی حاصل می‌شود.

مدیر انرژی و کربن شرکت ملی گاز ایران افزود: اعلام کردیم هرکسی اعم از شرکت‌های دانش‌بنیان، دانشگاهیان و بخش خصوصی که ایده‌ای برای صرفه‌جویی دارد، می‌تواند وارد این عرصه شود و ۲۲ شرکت برای بهینه‌سازی و مدیریت مصرف گاز اعلالم آمادگی کردند.

رجبی تصریح کرد: امروز شاهد فعالیت ۷۵ شرکت کارور در سطح استان‌ها هستیم و همه ۳۱ استان کشور (به ‌جز چند مورد استثنا) وارد قرارداد شده‌اند.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.