وزیر خارجه اسپانیا به ترامپ: نمی‌گذاریم از پایگاه‌های هوایی ما در جنگ برعلیه ایران استفاده کنید

الف چهارشنبه 23 اردیبهشت 1405 - 11:58
وزیر امور خارجه اسپانیا اعلام کرد اسپانیا با وجود انتقادهای فزاینده از سوی آمریکا به دلیل امتناع از اجازه دادن به استفاده از پایگاه‌های هوایی‌اش برای جنگ علیه ایران، تعهد خود به قوانین بین‌المللی را رها نخواهد کرد.

به گزارش ایرنا، وزیر امور خارجه اسپانیا در گفت‌وگو با رسانه آمریکایی بار دیگر «جنگ یک‌جانبه» آمریکا علیه ایران را مورد انتقاد قرار داد و خطاب به «دونالد ترامپ» تاکید کرد: شما نمی‌توانید از پایگاه‌های هوایی ما برای جنگ با ایران استفاده کنید.

خوسه مانوئل آلبارس وزیر امور خارجه اسپانیا در گفت‌وگو با رسانه آمریکایی «پولیتیکو» تاکید کرد مادرید به روابط فراآتلانتیکی متعهد است، با این حال تحت فشار برای اینکه «از اصول خود دست بکشد» قرار نخواهد گرفت.

وی اعلام کرد اسپانیا با وجود انتقادهای فزاینده از سوی آمریکا به دلیل امتناع از اجازه دادن به استفاده از پایگاه‌های هوایی‌اش برای جنگ علیه ایران، تعهد خود به قوانین بین‌المللی را رها نخواهد کرد. 

 آلبارس گفت: ما یکی از معدود کشورهایی بودیم که برای کمک به ایالات متحده برای تبدیل شدن به یک ملت و کسب استقلال، نیرو اعزام کردیم. ما می‌خواهیم رابطه [با ایالات متحده] به همین شکل پیش برود، اما از اصول خود دست نمی‌کشیم.

بر اساس این گزارش، تنش میان مادرید و واشنگتن پس از آن افزایش یافته است که اسپانیا به دلیل مخالفت با جنگ علیه ایران، دسترسی هواپیماهای نظامی آمریکایی به پایگاه‌های هوایی خود را ممنوع کرد. آمریکا در پاسخ، اسپانیا را به تحریم تجاری، خروج نیروها و تعلیق عضویت در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) تهدید کرد. 

 

منبع خبر "الف" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.