آمار مجروحان بستری دو هفته دیگر صفر می‌شود | WHO برای مراکز درمانی آسیب دیده ایران بودجه مصوب کرد

همشهری آنلاین چهارشنبه 23 اردیبهشت 1405 - 11:58
دبیر ستاد هفته ملی سلامت از ترخیص کامل مجروحان جنگی تا دو هفته آینده و کمک اهدایی سازمان جهانی بهداشت به مراکز آسیب دیده از جنگ خبر داد.

به گزارش همشهری آنلاین، دکتر حسین کرمانپور، مدیر روابط عمومی وزارت بهداشت و دبیر ستاد هفته ملی سلامت ۱۴۰۵ در نشستی خبری که امروز در وزارت بهداشت برگزار شد، عنوان کرد: شعار سال روز ملی سلامت «سلامت پایدار با علم و اقتدار، ایران ماندگار» انتخاب شده است. هفته سلامت هم همواره در فروردین ماه برگزار می‌شد اما به دلیل اینکه درگیر جنگ‌ شدیم، برگزاری هفته سلامت را به اردیبهشت ماه موکول کردیم.

کرمانپور در این برنامه به خدمات انجام شده در جنگ تحمیلی سوم اشاره کرد و گفت: سازمان جهانی بهداشت WHO بودجه‌ای را مصوب کرده که به دلیل آسیب‌های جنگی به زیرساخت‌های نظام سلامت به ما بدهند. در همین راستا نیز برخی تصاویری که به سازمان جهانی بهداشت ارائه کرده‌ایم از رسانه‌ها دریافت کرده‌ایم.

او درباره آمار مجروحان بستری در مراکز درمانی هم گفت: در حال حاضر تعداد این افراد به زیر ۴۰ نفر رسیده و در صورت رخ ندادن شرایط دوباره جنگی، تا یکی دو هفته آینده هیچ بستری در زمینه مجروحان جنگ نخواهیم داشت.

به گفته این مسئول، ۳۴۸۳ نفر آمار مجروحان جنگ تحمیلی سوم است که از این میان ۲۵۱۵ در همان محل اتفاق حادثه درمان گرفته‌اند. ۱۳۰۰ عمل جراحی هم طی دوران جنگ انجام شده است.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.