زیردریایی هسته‌ای آمریکا در اروپا پهلو گرفت

افکار نیوز سه شنبه 22 اردیبهشت 1405 - 16:18
نیروی دریایی هسته ای آمریکا اعلام کرد که یک زیردریایی با قابلیت موشک‌ بالستیک این کشور در جبل‌الطارق پهلو گرفت.

 ناوگان ششم نیروی دریایی آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که یک زیردریایی موشک بالستیک کلاس «اوهایو» این کشور در «جبل‌الطارق» منطقه‌ای در نزدیکی ورودی دریای مدیترانه از اقیانوس اطلس، پهلو گرفته است.

در این بیانیه آمده است: «این توقف، توانایی، انعطاف‌پذیری و تعهد مستمر آمریکا به متحدانش در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) را نشان می‌دهد.»

ناوگان ششم این زیردریایی‌ها را «سکوهای پرتاب غیرقابل ردیابی توصیف کرده که بادوام‌ترین و پایدارترین پایگاه ضلع هسته‌ای سه‌گانه را در اختیار آمریکا قرار می‌دهند.»

این زیردریایی برای عملیات مخفی طراحی شده و معمولاً به‌طور علنی در مسیرهای حساس دریایی ظاهر نمی‌شود.

در همین حال نیز جبل الطارق یکی از مهم‌ترین مسیرهای دریایی استراتژیک ناتو است، زیرا تنها مسیر دریایی بین اقیانوس اطلس و دریای مدیترانه محسوب می‌شود و بیش از ۱۰۰ هزار کشتی از این تنگه ۱۴ کیلومتری عبور می‌کنند.

موقعیت جبل الطارق به زیردریایی‌ها امکان می‌دهد سریعاً از ساحل شرقی آمریکا به سمت خاورمیانه و شمال آفریقا حرکت کنند.

 

منبع خبر "افکار نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.