نخستین نفتکش غیرایرانی از محاصره آمریکا بازگردانده شد

اقتصادنیوز سه شنبه 22 اردیبهشت 1405 - 16:18
اقتصادنیوز: آمریکا نفتکش حامل نفت عراق که دیروز اجازه عبور از تنگه هرمز دریافت کرده بود را از خط محاصره برگرداند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، پایش ماهواره‌ای کشتی‌ها نشان می‌دهد، نفتکش حامل نفت عراق که با اجازه ایران از تنگه هرمز عبور کرده بود، توسط نیروی دریایی آمریکا بازگردانده شده است.

دیروز این نفتکش یونانی با نام «آگیوس فنوریس»، پس از عبور از تنگه هرمز، در آب‌های دریای عمان سیگنال ارسال و به سوی مقصدش ویتنام حرکت کرد.
 
حالا اکانت ردیابی ترددهای دریایی، منچ‌اوسینت نوشته است، این نفتکش حامل نفت عراق به‌خاطر اینکه از تنگه‌ای عبور کرده که ایران کنترل می‌کند، مجبور به بازگشت شده است؛ «اگر اقتصاد جهان در حال فروپاشی‌ست تقصیر ایران نیست، مقصر آمریکاست.»

 

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.