پایش محیط‌زیست در جنگ متوقف نشد

خبرگزاری مهر سه شنبه 22 اردیبهشت 1405 - 15:07
رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست، از تداوم شبانه‌روزی پایش‌های محیط‌زیستی و پیگیری حقوقی بین‌المللی جنایات زیست‌محیطی در طول جنگ ۴۰ روزه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، شینا انصاری، در نشست خبری فاطمه مهاجرانی سخنگوی دولت با اصحاب رسانه، با تشریح اقدامات این سازمان در جریان جنگ ۴۰ روزه، از تداوم شبانه‌روزی پایش‌های محیط‌زیستی، پیگیری حقوقی بین‌المللی جنایات زیست‌محیطی و تهیه گزارش جامع خسارات وارده به عرصه‌های طبیعی، زیرساخت‌های انرژی و مناطق تحت مدیریت محیط‌زیست خبر داد.

وی با قدردانی از تلاش‌های رسانه‌ای و اطلاع‌رسانی دولت، اظهار داشت: در کنار جنایاتی که رژیم صهیونیستی و آمریکا علیه مردم بی‌گناه، کودکان، زیرساخت‌ها، مراکز علمی و میراث تاریخی کشور مرتکب شدند، شاهد بروز جنایات گسترده محیط‌زیستی نیز بودیم.

انصاری با اشاره به حملات انجام‌شده علیه مخازن سوخت، تأسیسات صنعتی و پتروشیمی و همچنین تهدیدات زیست‌محیطی در منطقه خلیج فارس افزود: انفجار مخازن سوخت در تهران و برخی استان‌ها، پیامدهای جدی زیست‌محیطی به همراه داشت و موجب انتشار حجم قابل توجهی از آلاینده‌ها و گازهای گلخانه‌ای شد.

وی ادامه داد: در طول جنگ نیز مکاتبات متعددی با دبیرکل سازمان ملل، برنامه محیط‌زیست سازمان ملل متحد، یونسکو و ۱۱ نهاد بین‌المللی مرتبط انجام شد و حملات به تأسیسات صلح‌آمیز هسته‌ای، مخازن سوخت و زیرساخت‌های انرژی به‌صورت رسمی پیگیری شد.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.