به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، سیدمحمدرحیم مرتضوی از اجرای طرح احداث و بهسازی رمپ دسترسی به شمال بزرگراه شهید یاسینی در محدوده درب چهارم بوستان سرخهحصار خبر داد و گفت: این پروژه با ایجاد مسیر دسترسی به طول۳۰۰ متر در کمتر از چهار ماه، امکان دسترسی مستقیم شهروندان به مسیر شمالی بزرگراه را فراهم کرده است.
مرتضوی افزود : در راستای سیاستهای ابلاغی مدیریت شهری تهران در رفع گرههای ترددی و ارتقای کیفیت معابر، طرح ترافیکی و عمرانی احداث دسترسی و رمپ جدید به بزرگراه شهید یاسینی شمال در منطقه ۱۳ اجرا و به مرحله بهره برداری رسید.
وی با بیان اینکه پیش از اجرای این طرح، دسترسی به مسیر شمالی بزرگراه شهید یاسینی از طریق مسیرهای پیرامونی و جایگزین انجام میشد، گفت: پس از انجام بررسیهای فنی و اخذ مجوزهای لازم، رمپ دسترسی جدیدی از خیابان گلمریم در محدوده درب چهارم بوستان سرخهحصار به سمت بزرگراه شهید یاسینی شمال احداث شد که نقش مؤثری در تسهیل دسترسی و روانسازی تردد این محدوده دارد.
مرتضوی درخصوص احداث دسترسی و رمپ به طول ۳۰۰ متر و عرض ۷ متر اظهار داشت: در جریان اجرای این پروژه، بیش از ۵ هزار مترمربع از سطح مسیر تحت عملیات روکش مکانیزه قرار گرفت و در مجموع حدود ۷۰۰ تن آسفالت برای بهسازی و آمادهسازی آن مورد استفاده قرار گرفت.
شهردار منطقه۱۳ اضافه کرد: همچنین بهمنظور ارتقای ایمنی عبور و مرور و بهرهبرداری مناسب از این مسیر، اقدامات تکمیلی از جمله نصب تجهیزات ترافیکی، اجرای خطکشی و ساماندهی مسیر نیز در دستور کار قرار گرفته و در حال تکمیل است.