
به گزارش تحریریه صنعت و معدن خبرگزاری صدا و سیما از اداره کل استاندارد تهران؛ آقای قاسم فدوی افزود: در این طرح که با هدف افزایش ایمنی و استانداردسازی تجهیزات شهربازی آغاز شده است، تمامی شهربازیهای استان از سوی گروههای بازرسی، مورد ارزیابی قرار میگیرد و از فعالیت تجهیزات بدون مجوز بهرهبرداری معتبر، جلوگیری خواهد شد.
وی با تاکید بر اینکه، هرگونه تجهیز بازی برای فعالیت حتما باید مجوز استاندارد داشته باشد، تاکید کرد: با ناقضان الزامات استاندارد و بهرهبرداران متخلف برخورد قانونی میشود.
مدیرکل استاندارد تهران همچنین از شهروندان خواست؛ با توجه به شروع تعطیلات تابستانی و افزایش استفاده از تجهیزات بازی، حتما از بهرهبرداران و متصدیان و راهبران دستگاهها، مجوز استاندارد دستگاه را مطالبه کنند، در غیر این صورت هرگونه خطر احتمالی به عهده بهرهبردار است.
گفتنی است، در بازرسیهای کارشناسان استاندارد در سال ۱۴۰۴، ۲۹ شهربازی و ۱۴۵ تجهیز بازی غیراستاندارد توقیف شده بود.