نمایش «شبیه خون» به روی صحنه می‌رود

صدا و سیما سه شنبه 22 اردیبهشت 1405 - 13:18
محمد حاتمی نمایش «شبیه خون» را از شامگاه یکشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه روی صحنه می‌برد.

نمایش «شبیه خون» به روی صحنه می رود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما این کارگردان و بازیگر تئاتر گفت: پیش از این نمایش «شبیه خون» را روی صحنه برده بودم که به دلایلی، اجرای ما بعد از ۱۰ شب به پایان رسید و بعدتر آن را در سالنی دیگر هم روی صحنه بردیم که اجرای دوم هم کوتاه‌مدت بود.

حاتمی که نمایش خود را در عمارت نوفل لوشاتو اجرا می‌کند، افزود: بر اساس صحبتی که با سالن داشتم، قرار شد نمایش ما اجرا‌های موسمی داشته باشد. به این صورت که سه روز در هفته اجرا داشته باشیم و در هفته اول اجرا روز‌های یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه آینده (۲۰، ۲۱ و ۲۲ اردیبهشت ماه) روی صحنه خواهیم بود.

او اضافه کرد: ممکن است روز‌های اجرای ما چرخشی باشد. به این صورت که هفته بعدی احتمال دارد سه روز پایانی هفته را اجرا داشته باشیم که این موضوع بر اساس توافق با سالن، مشخص می‌شود.

این بازیگر و کارگردان درباره اجرای تئاتر در مقطع فعلی نیز گفت: این نمایش از نظر مضمون، مناسب اجرا در این مقطع است و معتقدم جامعه امروز، این موضوع را می‌طلبد. از سوی دیگر ما هم باید مانند دیگر مشاغل کار کنیم. شخصا نمی‌توانم در خانه بیکار بنشینم و از سوی دیگر، به هر کاری هم تن نمی‌دهم ولی معتقدم، چون این نمایش نیاز روز جامعه ماست، اتفاقا الان باید آن را روی صحنه آورد.

او اطلاع‌رسانی در زمینه اجرا‌های نمایشی را در مقطع فعلی، بسیار دشوار خواند و توضیح داد: مهم‌ترین ابزار‌های تبلیغی ما ارسال پیامک و تبلیغ در سایت فروش و از سوی دیگر اطلاع‌رسانی دهن به دهن است، چون راه دیگری نداریم. فعلا به دهه ۷۰ بازگشته‌ایم که پوستر نمایش‌ها را بر در و دیوار کتابفروشی‌ها می‌چسباندیم ولی این روز‌ها به دلیل گرانی کاغذ، هزینه چاپ پوستر و تراکت هم خیلی بالاست.

محمد حاتمی با اشاره به ماهیت کار تئاتر و مقایسه آن با مشاغلی که در خلوت شکل می‌گیرند، ادامه داد: به عنوان یک تئاتری، نمی‌توانم در خانه بنشینم، مترجم یا نقاش نیستم که در خلوت خود دست به کار بزنم. کار ما در ارتباط لحظه به لحظه با مخاطب شکل می‌گیرد و ذات آن با کار‌هایی که در خانه رخ می‌دهد، تفاوت دارد؛ بنابراین با وجود تمام سختی‌ها دوست ندارم بیکار بمانم.

 نمایش «شبیه خون» نوشته سهراب حسینی با کارگردانی محمد حاتمی و بازی محمد حاتمی، آناهید ادبی و امید امیر روی صحنه می‌رود و دیگر اعضای گروه اجرایی آن به شرح زیر هستند:آهنگساز: هاشم شریف‌زاده، طراح لباس: هلیا شکری، دستیار کارگردان: مریم رهنما، مدیر اجرایی: میثم انتظاری، گرافیست: آرش برائی‌نژاد.

در خلاصه داستان این اثر نمایشی آمده: این تک‌گویی، گزارشی است مخدوش از آنچه بر انسانی تنها، اما امیدوار گذشته است.

نمایش «شبیه خون» از شامگاه یکشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه راس ساعت ۱۹ و به مدت ۷۰ دقیقه در عمارت نوفل لوشاتو روی صحنه می‌رود و برنامه اجرای آن به صورت هفتگی اعلام می‌شود.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.