بازگشت سفیدبالک‌ها به تهران

صدا و سیما سه شنبه 22 اردیبهشت 1405 - 13:18
مدیرکل محیط زیست شهرداری تهران با اشاره به فعالیت مجدد سفیدبالک‌ها در تهران گفت: شته‌ها و مگس‌های ریز سفیدرنگی نیز در بخش‌هایی از شمال و غرب تهران مشاهده شده‌اند که گاهی با سفیدبالک اشتباه گرفته می‌شوند.

بازگشت سفیدبالک‌ها به تهرانبه گزارش خبرگزاری صدا وسیما، صابر باغخانی‌پور افزود: سفیدبالک‌ها حشراتی بسیار ریز و سفیدرنگی هستند که عموماً روی سطح زیرین برگ درختان به‌ویژه توت، زیتون تلخ و بنفشه آفریقایی می‌نشینند.
وی تصریح کرد: با توجه به رشد زودهنگام گیاهان و تخمگذاری زودتر از موعد آنها، گزارش‌هایی از فعالیت مجدد سفیدبالک‌ها در تهران منتشر شده است. این پدیده نشانه‌ای از تغییرات اقلیمی و گرم‌تر شدن فصول سرد محسوب می‌شود.
باغخانی پور  تاکید کرد: شته‌ها و مگس‌های ریز سفیدرنگی نیز در بخش‌هایی از شمال و غرب تهران مشاهده شده‌اند که بعضاً با سفیدبالک اشتباه گرفته می‌شوند.
 مدیرکل محیط زیست شهرداری تهران با بیان اینکه حشرات ریزی هم در دریاچه چیتگر گزارش شده است، گفت:  این حشرات هر ساله با افزایش ناگهانی دما به‌ویژه در اردیبهشت‌ماه، ظاهر می‌شوند و معمولاً با گرم‌تر شدن هوا تا پایان اردیبهشت از بین می‌روند. لارو‌های این حشرات در آب‌های شیرین، از جمله رودخانه‌ها، جویبار‌ها و دریاچه‌ها زندگی می‌کنند و حضور آنها نشانه‌ای از کیفیت مناسب آب و سلامت زیست‌بوم است.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.