مصطفی رجبیمشهدی در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما، با پیشبینی ناترازی ۱۰ هزار مگاواتی برق در تابستان امسال، بر اهمیت مدیریت و بهینهسازی مصرف تأکید کرد و گفت: همکاری مردم میتواند این ناترازی را به حداقل ممکن برساند.
وی از شهروندان خواست با اقدامی ساده نظیر خاموش کردن دو لامپ غیرضروری، به پایداری شبکه برق کشور کمک کنند.
معاون برق و انرژی وزارت نیرو با بیان اینکه هم اکنون حدود ۸۰ درصد نیروگاههای کشور سوخت اصلیشان گاز طبیعی است، گفت: تولید هر ۴ کیلووات ساعت برق در نیروگاهها، مستلزم مصرف یک مترمکعب گاز طبیعی است تا انرژی مورد نیاز برای تأمین نیاز مصرفکنندگان فراهم شود.