رفع تصرف ۱۷۰۰ متر مربع از اراضی ملی در ذخیرگاه زیست‌کره دنا

خبرگزاری مهر سه شنبه 22 اردیبهشت 1405 - 13:11
یاسوج- مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد از رفع تصرف بیش از ۱۷۰۰ متر مربع از اراضی ملی در ذخیرگاه زیست‌کره دنا و بازگشت آن به بیت‌المال خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالدیانتی نسب ظهر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران افزود: با اقدام به‌موقع مأموران یگان حفاظت محیط زیست پارک ملی دنا، بیش از یک هزار و ۷۰۰ متر مربع از اراضی ملی در محدوده ذخیرگاه زیست‌کره دنا که به‌صورت غیرقانونی تصرف شده بود، رفع تصرف شد.

وی اظهار کرد: در راستای صیانت از اراضی ملی و جلوگیری از تعرض به مناطق تحت حفاظت محیط زیست، مأموران یگان حفاظت پارک ملی دنا با انجام یک عملیات میدانی و با هماهنگی مراجع قضایی شهرستان، این میزان از اراضی ملی را که به‌صورت غیرقانونی تصرف شده بود آزادسازی و به بیت‌المال بازگرداندند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: فرد متخلف با کاشت درخت اقدام به تصرف اراضی ملی کرده بود که با حضور مأموران یگان حفاظت و پس از اخذ دستور قضایی، عملیات قلع و قمع انجام و محدوده مورد نظر از تصرف غیرمجاز خارج شد.

دیانتی نسب با تأکید بر برخورد قاطع با هرگونه تعرض به اراضی ملی و زیستگاه‌های ارزشمند طبیعی عنوان کرد: حفظ و حراست از عرصه‌های طبیعی و جلوگیری از تخریب، تصرف و تغییر کاربری غیرمجاز از مهم‌ترین وظایف سازمان حفاظت محیط زیست است و در این زمینه بدون اغماض با متخلفان برخورد خواهد شد.

وی همچنین از تلاش مأموران یگان حفاظت قدردانی کرد و از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف زیست‌محیطی، موضوع را از طریق سامانه ۱۵۴۰ اطلاع دهند تا از بروز خسارت‌های جبران‌ناپذیر به منابع طبیعی جلوگیری شود.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.