دلیل عصبانت ترامپ از یک درخواست ایران در آخرین پاسخ

افکار نیوز سه شنبه 22 اردیبهشت 1405 - 10:12
۲ دیپلمات منطقه‌ای به «آسوشیتدپرس» اعلام کردند که مطالبه ایران برای دریافت غرامت جنگی از آمریکا موجب عصبانیت و نارضایتی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا شده است.

  این منابع منطقه‌ای اشاره کردند که به‌طور سنتی، غرامت‌ توسط طرف شکست‌خورده پرداخت می‌شود و ترامپ نسبت به استفاده از واژه «غرامت» در پیشنهادهای ایران حساس است؛ چراکه موافقت با آن می‌تواند به‌عنوان پذیرش شکست تعبیر شود.

یکی از دیپلمات‌ها افزود که پاکستان در حال تلاش برای میانجی‌گری جهت تدوین یک تفاهم‌نامه میان ایران و آمریکا با هدف پایان دادن به جنگ و حفظ گفت‌وگوهای گسترده‌تر درباره مسائل حل‌نشده است.

وی گفت اسلام‌آباد از حمایت دیگر کشورهای منطقه برخوردار است و «شهباز شریف» نخست‌وزیر، «اسحاق دار» وزیر خارجه و فیلدمارشال «عاصم منیر» فرمانده ارتش پاکستان با طرفین و همچنین دولت‌های منطقه در تماس بوده‌اند تا به حفظ آتش‌بس، پایان جنگ و توافق برای برگزاری مذاکرات حضوری در هفته آتی کمک کنند.

 

منبع خبر "افکار نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.