صدور پروانه نیروگاه‌های خورشیدی در خراسان جنوبی تسریع شود

خبرگزاری مهر سه شنبه 22 اردیبهشت 1405 - 06:23
بیرجند- استاندار خراسان جنوبی گفت: اقدامات استان در این زمینه نیروگاه‌های خورشیدی خوب بوده اما نکته مورد تأکید این است که روند صدور پروانه ها تسریع شود و سرمایه‌گذاران معطل نمانند.

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدمحمدرضا هاشمی در جلسه ستاد مدیریت مصرف انرژی استان بیان کرد: با فرارسیدن فصل گرم سال، این صرفه جویی در مصرف باید با دقت ادامه یابد و قطعاً در این زمینه زیر ذره بین قضاوت های مردم قرار داریم.

وی با بیان اینکه مدیران باید در رعایت اصل صرفه جویی اهتمام ویژه داشته و مدیریت مصرف را از خود شروع کنند، افزود: استفاده از ظرفیت دانش‌آموزان به ‌عنوان همیار انرژی، می تواند مدیریت مصرف را در خانواده ها نهادینه کند.

هاشمی با اشاره به صدور پروانه دو هزار و ۷۵۰ مگاوات برق در حوزه نیروگاه‌های خورشیدی، بیان کرد: اقدامات استان در این زمینه خوب بوده اما نکته مورد تأکید این است که روند صدور پروانه ها تسریع شود و سرمایه‌گذاران معطل نمانند.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه در زمینه نصب نیروگاه ها در جوار صنایع، نیازمند برنامه زمان بندی و تسریع در روند اجرای کار هستیم، گفت: از ظرفیت ائمه جمعه، روحانیون مستقر در روستاها، دهیاران، اعضای شوراهای اسلامی، آموزش و پرورش و رسانه ها برای اقناع سازی جامعه در زمینه مدیریت مصرف انرژی استفاده شود.

وی با گلایه از روشنایی نماهای ساختمان ها و برخی واحدهای تجاری، تاکید کرد: حل مشکل این معضلات نیازمند ورود جدی و تأکید است.

هاشمی با اشاره به گلایه مردم درخصوص نبود کارت سوخت در برخی جایگاه ها، بیان کرد: باید به گونه ای اقدام شود که کارت سوخت جایگاه‌دار در تمامی جایگاه‌ها وجود داشته باشد تا مردم و به ویژه مسافران در مراجعه با مشکل مواجه نشوند.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.