پایش و ریشه کنی بیماری های سل و بروسلوز در استان بوشهر

خبرگزاری مهر سه شنبه 22 اردیبهشت 1405 - 00:03
بوشهر- رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی استان بوشهر، از اجرای طرح پایش و ریشه‌کنی بیماری‌های سل گاوی و بروسلوز در گاوداری‌های واجدالشرایط استان خبرداد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن بازیار عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهارکرد : این طرح از ۲۶ اردیبهشت‌ماه به مدت دوهفته آغاز و با هدف حذف کانون‌های آلوده و دام های مبتلا به این بیماری ها و افزایش و بهره وری تولیدات دامی و تضمین سلامت شیر مصرفی و فرآورده های خام دامی در سفره‌های مردم اجرا می‌شود.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی دامپزشکی استان بوشهر تأکید کرد: بروسلوز و سل گاوی از بیماری‌های قابل انتقال از دام به انسان هستند که می‌توانند خطرات جدی برای سلامت عموم ایجاد کنند؛ لذا انجام تست‌های سرمی دقیق و تست های تخصصی در این گاوداری‌ها برای اطمینان از سلامت زنجیره تولید شیر و فرآورده های دامی ضروری است.

بازیار گفت: برنامه‌ریزی برای نمونه‌برداری و تست‌های آزمایشگاهی در تمام شهرستان‌های دارای شرایط استان انجام گرفته است.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.