پاکستان به میانجی‌گری میان ایران و آمریکا ادامه می‌دهد؟

فرارو دوشنبه 21 اردیبهشت 1405 - 19:38
منابع دولتی پاکستان بیان کردند که اسلام‌آباد به تلاش‌های خود برای دستیابی به راه‌حل مذاکره‌شده در بحران خاورمیانه ادامه خواهد داد.

چند منبع دولتی پاکستان که در جریان روند میانجی‌گری قرار دارند، روز دوشنبه با اشاره به مذاکرات غیرمستقیم ایران و آمریکا به آناتولی گفتند: پاکستان با وجود بن‌بست فعلی هیچ خطر فوری درباره ازسرگیری جنگ نمی‌بیند؛ زیرا تهران و واشنگتن به‌طور جدی در حال پیگیری راه‌حل دیپلماتیک برای پایان دادن به درگیری هستند.

به گزارش ایسنا به نقل از آناتولی، به گفته این منابع، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا همچنین نمی‌خواهد سفر آتی‌ وی به چین تحت‌الشعاع ازسرگیری درگیری‌ها قرار گیرد.

منابع پاکستانی افزودند که اسلام‌آباد با وجود مواضع علنی و سخت‌گیرانه طرفین در برخی مسائل، به میانجی‌گری برای «شکستن بن‌بست» ادامه خواهد داد.این منابع همچنین در ادامه به نقش قطر و مصر در میانجی‌گری‌ها اشاره کردند.

به گفته این منابع، پاکستان همچنان امیدوار است مذاکرات مستقیم میان طرفین از سر گرفته شود اما پاسخ ایران که پیش‌تر از طریق اسلام‌آباد به آمریکا منتقل شد، عمدتا بر «پایان فوری» جنگ متمرکز است و «در آن اشاره چندانی به خواسته اصلی واشنگتن درباره برنامه هسته‌ای ایران نشده است.

 

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.