الزام ادارات تهران به کاهش ۳۰ درصدی مصرف برق+ جزئیات

اقتصادنیوز دوشنبه 21 اردیبهشت 1405 - 15:17
اقتصادنیوز: مدیرعامل برق پایتخت گفت: ادارات، دستگاه های اجرایی و نهادهای عمومی دولتی و غیردولتی شهر تهران موظف به کاهش ۳۰ درصدی مصرف برق در ساعات اداری و ۷۰ درصد در ساعات غیراداری شدند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ، به دنبال افزایش دمای هوا و مصرف برق در کشور، مدیرعامل این شرکت از الزام ادارات، دستگاه های اجرایی و نهادهای عمومی دولتی و غیردولتی به کاهش مصرف برق خبر داد.

کامبیز ناظریان گفت: تمامی ادارات، دستگاه های اجرایی و نهادهای عمومی دولتی و غیردولتی، شعب بانک ها و شهرداری ها موظفند مصرف برق خود را در ساعات اداری حداقل ۳۰ درصد نسبت به مدت مشابه در سال ۱۴۰۳ و در ساعات غیراداری حداقل ۷۰ درصد نسبت به مصرف همان روز کاهش دهند.

وی افزود ادارات باید یک ساعت پیش از پایان ساعت کاری اقدام به خاموش کردن سامانه های سرمایشی کرده و با پایش وضعیت مصرف برق از تنظیم دمای سامانه های سرمایشی و تهویه مطبوع بر روی عدد ۲۵ درجه سانتیگراد اطمینان حاصل کنند.

شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ، ناظریان با اشاره به این که دستور العمل های مرتبط و الزامات صرفه جویی در مصرف برق به تمامی ادارات ابلاغ شده است تاکید کرد مصرف برق لحظه ای ادارات به صورت مستمر از طریق سامانه ها و مراکز رصد و پایش هوشمند و همچنین بازدیدهای میدانی بازرسان و ارزیابان این شرکت در حال بررسی است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ اعلام کرد پیش بینی می شود بالغ بر ۱۵۰ مگاوات صرفه جویی در این حوزه حاصل شود.

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.