تمام بنادر کشورهای عربی در خلیج‌فارس تعطیل شد

الف دوشنبه 21 اردیبهشت 1405 - 12:09
دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته از تعطیل شدن همه بنادر کشورهای عربی واقع در خلیج‌فارس خبر داد.

به گزارش تسنیم، مسعود پل‌مه دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته اظهار کرد: تمام بنادر کشورهای جنوبی خلیج فارس متوقف هستند.

وی با اشاره به آمار این بخش ادامه داد:‌ روزانه فقط 110 فروند کشتی حامل نفت خام، گاز و مشتقات نفتی از خلیج فارس خارج شده و از تنگه هرمز عبور می‌کردند؛ اما اکنون این عدد روزانه به صفر رسیده است.

وی با اشاره به این‌که بندر جبل‌علی یک بندر هاب منطقه‌ای بود، افزود:‌ سالانه بیش از 12 میلیون دستگاه کانتینر از این بندر یا به این بندر وارد و خارج و در منطقه توزیع می‌شد. این بندر در عمل موتور و پیشران بنادر سایر کشورها بوده است.

وی تصریح کرد: طبیعی است که وقتی این بندر فعالیت نکند، به طریق اولی تعطیلی و بیکاری به سایر بنادر نیز تسری پیدا می‌کند.

به گفته وی، زمانی که کشتی‌ها از تنگه هرمز عبور نکنند، ورود و خروج به بنادر کشورهای منطقه متوقف شده و فعالیت‌های تجاری آن‌ها مختل می‌شود.

منبع خبر "الف" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.