آمریکا استقرار نیروهای نظامی دائم در اسرائیل را بررسی می‌کند

فرارو یکشنبه 20 اردیبهشت 1405 - 19:46
روزنامه اسرائیل هیوم نوشت: ایالات متحده در حال بررسی امکان استقرار دائمی یا نیمه‌دائمی نیروهای خود در اسرائیل است.

فرارو-  یک منبع اسرائیلی  اعلام کرد  نیروهای آمریکایی که در حال حاضر در اسرائیل حضور دارند، در آینده نزدیک یا دور آنجا را ترک نخواهند کرد.

به گزارش فرارو به نقل از اسرائیل هیوم،  این منبع افزود: «آمریکایی‌ها یاد گرفته‌اند که اسرائیل یک دژ راحت برای عملیات‌ها است؛ کشوری که نسبتا از تهدیدهای اصلی دور است و توسط سامانه‌های دفاع هوایی به خوبی محافظت می‌شود.»

بر اساس این گزارش، ایالات متحده در حال بررسی امکان استقرار دائمی یا نیمه‌دائمی نیروهای خود در اسرائیل است. این موضوع به ویژه پس از هماهنگی‌های نظامی گسترده میان دو طرف در سال‌های اخیر و استفاده از خاک اسرائیل به عنوان پایگاهی پشتیبان برای عملیات‌های منطقه‌ای، از جمله مقابله با تهدیدات ایران، مطرح شده است.

این مقام همچنین تاکید کرده که حضور نظامیان آمریکایی در اسرائیل دیگر موقتی و مقطعی نیست و بخشی از یک راهبرد بلندمدت واشنگتن برای تثبیت حضور نظامی خود در منطقه ارزیابی می‌شود.

 

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.