امارات، کویت و قطر از حمله علیه خود خبر دادند.
به گزارش عصرایران، امارات ادعا کرد ایران امروز به این کشور حمله کرده است.
وزارت دفاع امارات گفت امروز در حال مقابله با 2 پهپاد شلیک شده از سوی ایران به سمت امارات است.
جزئیات بیشتری از این حادثه منتشر نشده است.
هنوز مقامات ایرانی درباره این موضوع اظهارنظر و این حمله را تایید یا رد نکرده اند.
این برای چندمین باری است که حملاتی از سوی ایران به سمت امارات انجام می شود.
در جنگ 40 روزه، ایران علاوه بر حمله به اسرائیل، به پایگاه های امریکا، مراکز انرژی و دیگر نقاط کشورهای عربی منطقه حمله داشت. بیشترین حملات ایران، سهم امارات بود.
ارتش کویت هم امروز اعلام کرد این کشور با حملات پهپادی روبه رو شده است.
امروز یک کشتی باری در آب های قطر نیز مورد حمله قرار گرفت. هنوز مشخص نیست این کشتی از سوی کدام کشور مورد حمله قرار گرفت.
وزارت امور خارجه قطر حمله پهپادی به یک کشتی باری در آبهای سرزمینی خود را محکوم میکند.
وزارت امور خارجه قطر گفت: حمله به یک کشتی باری در آبهای سرزمینی ما، تشدید خطرناک تنش است که امنیت دریایی و منابع حیاتی در منطقه را تهدید میکند.
وزیر امور خارجه قطر همچنین گفت: بستن تنگه هرمز یا استفاده از آن به عنوان یک تاکتیک فشار، تنها بحران را عمیقتر کرده و منافع حیاتی کشورهای منطقه را به خطر میاندازد.
وزارت خارجه قطر اعلام کرد: نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر در تماس تلفنی با وزیر امور خارجه ایران، درباره تلاشها برای دستیابی به صلح گفتگو کردند. در طول این تماس، نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر حمایت خود را از تلاشهای میانجیگری برای پایان دادن به بحران به صورت مسالمتآمیز تأیید کرد.
در اطلاعیه وزارت خارجه قطر آمده است: نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر بر لزوم همکاری همه طرفها با تلاشهای میانجیگری تأکید کرد. وی تأکید کرد که آزادی دریانوردی یک اصل اساسی و غیرقابل مذاکره است. نخست وزیر قطر در تماس خود با عراقچی تأیید کرد که بستن تنگه هرمز یا استفاده از آن به عنوان یک تاکتیک فشار، تنها بحران را عمیقتر خواهد کرد.