ارتش آمریکا میگوید نیروهایش روز جمعه ۸ ماه مه (۱۸ اردیبهشت) پس از تبادل آتش در تنگه هرمز، به دو نفتکش جمهوری اسلامی شلیک کرده و آنها را از کار انداختهاند.
سنتکام میگوید نفتکشهای امتیسودا و امتیسی استار۳ در حال حرکت به سمت بنادر ایران در خلیج عمان بودند و جنگندههای آمریکایی با حمله به دودکش و سکان آنها، مانع ادامه حرکتشان شدند.
در بیانیه ارتش آمریکا آمده است که یک جنگنده اف/ای-۱۸ سوپر هورنت متعلق به ناو هواپیمابر جورج دبلیو بوش، با شلیک مهمات هدایتشونده به دودکشهای دو نفتکش، آنها را از ادامه حرکت بازداشته است.
سنتکام همچنین اعلام کرد که نیروهای آمریکایی ششم ماه مه نفتکش "ام/تی حسنا" را نیز هنگام حرکت به سمت یکی از بنادر ایران در خلیج عمان از کار انداختند.
منبع خبر "
فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد.
(ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.