راه حل دیپلماتیک بحران در منطقه، موضوع رایزنی وزرای خارجه قطر و مصر

فرارو شنبه 19 اردیبهشت 1405 - 13:45
وزیران خارجه مصر و قطر در جریان گفت‌وگوی تلفنی با یکدیگر در خصوص برقراری آرامش در منطقه و حمایت از روند مذاکرات به بحث و تبادل‌نظر پرداختند.

بدر عبدالعاطی، وزیر خارجه مصر و محمد بن عبدالرحمان آل ثانی، نخست‌وزیر و وزیر خارجه قطر به صورت تلفنی با یکدیگر گفت‌وگو کردند و در جریان این تماس تلفنی دو طرف تحولات منطقه‌ای که به سرعت در حال تغییر هستند و تلاش‌های مشترک با هدف کاهش تنش در منطقه را مورد بررسی قرار دادند.

به گزارش ایسنا، بر اساس گزارش النشره، عبدالعاطی در جریان این تماس تلفنی همتای قطری خود را در جریان نتایج سفر فعلی‌اش به واشنگتن و دیدارها و گفت‌وگوهایی که با مقامات ارشد ایالات متحده انجام داده است، قرار داد.

وزیران خارجه مصر و قطر همچنین در خصوص تحولات مربوط به روند مذاکرات بین ایالات متحده و ایران به بحث و تبادل‌نظر پرداختند و با تأکید بر اهمیت حمایت از روند مذاکرات، تکیه بر راه‌حل‌های دیپلماتیک و گفت‌وگو را تنها راه مقابله با بحران کنونی دانستند.

عبدالعاطی و آل ثانی بار دیگر ابراز امیدواری کردند که همه طرف‌های فعال در این مرحله حساس، مواضع مسؤولانه و خردمندانه‌ای اتخاذ و به گزینه دیپلماسی برای حل اختلافات تکیه کنند.

دو طرف در پایان تأکید کردند که تداوم امنیت و ثبات منطقه‌ای اساساً مبتنی‌ بر اولویت دادن به راه‌حل‌های سیاسی است که توانایی‌های مردم منطقه را حفظ کند.

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.