فیلی: برخورد قاطع با تاراج منابع ملی؛ ۳ تن کنگر قاچاق توقیف شد

خبرگزاری مهر شنبه 19 اردیبهشت 1405 - 09:20
کرمانشاه- فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کرمانشاه گفت: با هوشیاری مأموران، محموله سه تنی کنگر قاچاق در ورودی استان توقیف و متهمان به مراجع قضایی معرفی شدند.

سرهنگ دانش فیلی در گفتگو با خبرنگار مهر، در تشریح جزئیات برخورد با قاچاقچیان گیاهان مرتعی اظهار کرد: مأموران یگان حفاظت منابع طبیعی استان کرمانشاه پس از دریافت گزارش‌هایی مبنی بر انتقال غیرقانونی محموله‌های گیاهان مرتعی از استان لرستان به مقصد کرمانشاه، عملیات شناسایی و برخورد با متخلفان را آغاز کردند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان کرمانشاه افزود: مأموران این یگان با کنترل دقیق مبادی ورودی استان، موفق به شناسایی خودروهای حامل محموله قاچاق شدند و در ادامه با اجرای عملیات‌های هوشمندانه و شناسایی همدستان متهمان، مسیر حرکت آنان را مسدود کرده و دو دستگاه خودروی نیسان حامل سه هزار کیلوگرم کنگر قاچاق را متوقف نمودند.

وی با اشاره به روند قانونی این پرونده تصریح کرد: بررسی‌های اولیه نشان داد که این محموله‌ها کاملاً بدون اخذ مجوزهای قانونی و صرفاً با هدف قاچاق و فروش غیرمجاز در سطح کشور جابه‌جا می‌شدند. بر همین اساس، پرونده مربوطه هم‌اکنون جهت انجام تحقیقات تکمیلی و پیگرد قانونی متهمان به مراجع ذی‌صلاح قضایی ارجاع شده است.

سرهنگ فیلی در پایان ضمن تأکید بر اهمیت ویژه صیانت از منابع ملی، خاطرنشان کرد: یگان حفاظت منابع طبیعی با تمام توان و اقتدار در برابر هرگونه قاچاق محصولات جنگلی و مرتعی ایستاده است و این عملیات نمونه‌ای از هوشیاری و آمادگی بالای نیروهای ما در مقابله با سودجویان محسوب می‌شود؛ لذا از شهروندان و دوستداران طبیعت تقاضا داریم گزارشات خود را در مورد تخلفات حوزه منابع طبیعی از طریق شماره تلفن‌های شبانه‌روزی ۱۵۰۴ و ۱۳۹ اطلاع‌رسانی کنند.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.