سفیر ایران در آلمان: اروپا اگر نگران هرمز است، واشنگتن را مهار کند

فرارو جمعه 18 اردیبهشت 1405 - 23:00
وی تصریح کرد: اروپا اگر واقعا نگران ثبات هرمز است، بیش از این درنگ نکند و به‌جای «باید» های یک‌طرفه، جنگ‌طلبانی که رئیس‌شان با افتخار، ماجراجویی های خود را «دزدی دریایی» می‌نامد، مهار کند

 سفیر جمهوری اسلامی ایران در آلمان با اشاره به اقدام تجاوزکارانه ارتش آمریکا علیه نفتکش‌های ایرانی تصریح کرد که اروپا اگر واقعاً نگران ثبات هرمز است، باید به‌جای تکرار هشدارهای یک‌طرفه علیه ایران، واشنگتن را از ادامه ماجراجویی دریایی مهار کند.

مجید نیلی روز جمعه با انتشار پیامی که نسخه‌ای از آن در اختیار ایرنا قرار گفت، اظهار کرد: اقدام تجاوزکارانه ارتش آمریکا علیه ۲ فروند نفتکش‌ ایرانی در حوالی جاسک و تنگه هرمز و البته پاسخ کوبنده ایران، گرفتاری و درماندگی کاخ سفید را آشکار کرد.

وی تصریح کرد: اروپا اگر واقعا نگران ثبات هرمز است، بیش از این درنگ نکند و به‌جای «باید» های یک‌طرفه، جنگ‌طلبانی که رئیس‌شان با افتخار، ماجراجویی های خود را «دزدی دریایی» می‌نامد، مهار کند. فرماندهی مرکزی آمریکا، سنتکام، ساعاتی پیش در بیانیه‌ای مدعی شد ارتش ایالات متحده روز هشتم مه ۲ کشتی «ام‌تی سی استار ۳» و «ام‌تی سودا» را پیش از ورود به یکی از بنادر ایران در خلیج عمان، در چارچوب محاصره دریایی جاری آمریکا متوقف کرده است.

سنتکام در ادامه ادعا کرد که این ۲ نفتکش ایرانی که بدون محموله بودند، در تلاش برای ورود به یک بندر ایرانی در خلیج عمان بوده‌اند که یک فروند جنگنده اف‌ ای ۱۸ سوپر هورنت متعلق به ناو هواپیمابر «یواس‌اس جورج اچ. دبلیو. بوش» با شلیک به دودکش‌های آن‌ها، مانع ادامه حرکت این کشتی‌ها شده است.

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.