نخستین اجرای «تالار هنر» با یاد شهدای میناب

صدا و سیما جمعه 18 اردیبهشت 1405 - 18:42
«تالار هنر» پس از جنگ تحمیلی در حالی فعالیت خود را آغاز کرد که در نخستین اجرا میزبان نمایش «آرزوی بزرگ» بود و این نمایش با یاد شهدای دانش‌آموز مدرسه «شجره طیبه» میناب روی صحنه رفت.

آغاز فعالیت «تالار هنر» با یاد شهدای میناب

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، «تالار هنر» تنها مجموعه تخصصی تئاتر کودک و نوجوانان ۲۵ اسفندماه سال ۱۴۰۴ در پی حادثه اصابت موشک به مرکز بنیاد شهید واقع در محدوده خیابان شهید مفتح دچار آسیب شد؛ تمامی شیشه‌های نمای اصلی ساختمان تالار هنر، در همکف و بالکن بر اثر موج انفجار شکست و خوشبختانه سالن اصلی این تالار آسیب ندید.

این تالار با تامین بودجه، بازسازی و مرمت شد؛ تعویض شیشه‌های نمای مجموعه، نوسازی مبلمان سالن انتظار، نوسازی پست برق و تعمیر درب‌های آسیب‌دیده از اقداماتی است که برای بازسازی تالار هنر انجام شده است.

تالار هنر پس از حدود سه ماه، مرمت و بازسای و بهبود شرایط کشور با اجرای نمایش «آرزوی بزرگ» با طراحی و کارگردانی میثم یوسفی و تهیه‌کنندگی متین محجوب، میزبان کودکان و نوجوانان و خانواده‌های آنان شد. این نمایش از تولیدات «خانه نمایش سوره امید» (حوزه هنری کودک و نوجوان) است که اجرای آن از اسفندماه سال گذشته و در پی شرایط جنگی و آسیب‌دیدن تالار هنر متوقف شده بود.

نخستین اجرای نمایش «آرزوی بزرگ» پس از جنگ تحمیلی سوم حال و هوای ویژه‌ای داشت؛ بخشی از سالن انتظار تالار هنر، به یادبودی برای شهدای مدرسه «شجره طیبه» میناب استان هرمزگان اختصاص داشت؛ این بخش با نیمکت‌های یکی از کلاس‌های این مدرسه و تصاویر برخی از شهدای دانش‌آموز و شمع‌هایی روشن به یاد آنان طراحی شده بود.

برخی از کودکان و نوجوانان نیز که به همراه خانواده‌های خود برای تماشای نمایش به تالار هنر آمده بودند، با همان شور کودکانه خود، لحظاتی را در نیمکت‌ها نشستند و یاد همسالان خود را گرامی داشتند.

نخستین اجرای نمایش «آرزوی بزرگ» با استقبال قابل توجه کودکان و نوجوانان و خانواه‌های آنان همراه بود؛ سالن اجرای تالار هنر مملوء از شور و شوق مضاعف کودکان و نوجوانان بود که با حضور خود، حیات دوباره‌ای به این مجموعه بخشیدند و تمامی صندلی‌های این سالن پر شده بود.

پس از پایان اجرا، میثم یوسفی کارگردان نمایش «آرزوی بزرگ» ضمن قدردانی از حضور پرشور خانواده‌ها و کودکان اظهار کرد: در این مدت در کنار خانواده‌ها بودیم و حضور کودکان برای ما بسیار ارزشمند است. همه شما دختران، پسران، پدران و مادران برای ما عزیز هستید و نبود شما معنای کامل این اثر را ناقص می‌کند. این نمایش بدون حضور شما کامل نمی‌شود.

یوسفی اجرای این نمایش را با احترام به کودکان حاضر در سالن و نیز به یاد کودکان و نوجوانان شهید، به دانش‌آموزان شهید میناب تقدیم کرد.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.