روس اتم: نیروگاه هسته‌ای بوشهر به فعالیت خود ادامه می‌دهد

فرارو جمعه 18 اردیبهشت 1405 - 18:17
رئیس شرکت روس‌اتم گفت: واحد یکم نیروگاه هسته‌ای بوشهر با ظرفیت کامل به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

«الکسی لیخاچف» رئیس شرکت روس‌اتم: وضعیت در محل نیروگاه هسته‌ای بوشهر در ایران در مجموع آرام است. هیچ حمله‌ای به تأسیسات اطراف نیروگاه هسته‌ای بوشهر مشاهده نشده است.

واحد یکم نیروگاه هسته‌ای بوشهر با ظرفیت کامل به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

روس‌اتم آماده است در صورت نبود خطر ازسرگیری درگیری نظامی، کارکنان خود را به‌سرعت و به‌طور کامل به ایران بازگرداند.

روس‌اتم قصد دارد در سال ۲۰۲۷ ارسال تجهیزات راکتور برای واحد ۲ نیروگاه هسته‌ای بوشهر به ایران را آغاز کند.

محل ساخت و ساز واحدهای جدید نیروگاه بوشهر در حال بازگشت به حالت عادی است و تقریبا ۲۲۰۰ نفر از کارکنان محلی به آن بازگشته‌اند‌.

 

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.