ارزیابی کانون‌های گردوغبار قم توسط مسئولان ملی و استانی

خبرگزاری مهر جمعه 18 اردیبهشت 1405 - 13:52
قم- جمعی از مدیران ارشد سازمان منابع طبیعی و سازمان برنامه‌وبودجه کشور با حضور در کانون‌های بحرانی گردوغبار قم، آخرین اقدامات مهار بیابان‌زایی را مورد ارزیابی قرار دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر، کانون‌های بحرانی و گلوگاه‌های تولید گردوغبار در استان قم، پیش از ظهر امروز مورد بازدید میدانی تیمی متشکل از مدیران ملی و مسئولان ارشد استانی قرار گرفت.

در این بازدید که باهدف بررسی آخرین وضعیت بیابان‌زدایی و ارزیابی اقدامات صورت‌گرفته برای مهار ریزگردها انجام شد، فرشاد محمدی مدیرکل دفتر طرح و برنامه سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، جواد شاکر آرانی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم و مرتضی داودی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم حضور داشتند.
همچنین در این برنامه، مسعود پویانفر و خلج، کارشناسان حوزه منابع طبیعی سازمان برنامه‌وبودجه کشور، به‌منظور بررسی‌های فنی و اعتباری، تیم مسئولان را همراهی کردند.

حاضران در این بازدید میدانی، ضمن بررسی ظرفیت‌ها و چالش‌های اقلیمی منطقه، از نزدیک در جریان پروژه‌های اجرا شده جهت مقابله با کانون‌های تولید گردوغبار که تهدیدی برای سلامت شهروندان و زیست‌بوم شهر قم محسوب می‌شود، قرار گرفتند.

بررسی راهکارهای تخصیص اعتبارات ملی و استانی جهت تسریع در اجرای طرح‌های آبخیزداری و مهار بیابان‌زایی، از مهم‌ترین محورهای این بازدید کارشناسی بود.

استان قم به دلیل اقلیم نیمه‌بیابانی و خشکسالی‌های اخیر، با چالش جدی کانون‌های داخلی ریزگرد مواجه است که مدیریت آن نیازمند هماهنگی میان دستگاهی و حمایت‌های بودجه‌ای در سطح کلان است.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.