افراد گرفتار چاقی مفرط 10 سال کمتر از دیگران عمر می کنند

رکنا چهارشنبه 16 اردیبهشت 1405 - 14:55
رکنا: یک جراح و فلوشیپ لاپاروسکوپی پیشرفته، احتمال مرگ افراد چاق با شاخص توده بدنی بالاتر از 30 را حدود 10 سال زودتر از دیگران دانست.
افراد گرفتار چاقی مفرط 10 سال کمتر از دیگران عمر می کنند

به گزارش رکنا، حامد عطاردی جراح و فلوشیپ لاپاروسکوپی پیشرفته اظهار کرد: چاقی و به ویژه چاقی مفرط یکی از مهم ترین معضلات بهداشتی و درمانی مهم جوامع توسعه یافته و در حال توسعه است، چراکه می تواند باعث عوارضی چون فشار خون، هیپرلیپیدمی، دیابت، سکته های قلبی و عروقی، کبد چرب، نارسایی قلبی، آپنه خواب، سرطان های مری، لوزالمعده، کلیه، رحم، پروستات و حتی پستان بعد یائسگی شود.

وی افزود: در یک مطالعه مشخص شده مرگ و میر افرادی که شاخص توده بدنی 30 و بالاتر دارند، حدود 10 سال زودتر از افرادی است که چاق نیستند.

عطاردی تصریح کرد: تحقیقات نشان می دهد که افراد چاق 37 برابر بیشتر از افراد با وزن نرمال در محیط کار با تبعیض و ظلم مواجه شده اند. همچنین افزایش BMI سبب کاهش سال های اشتغال فرد و میزان استخدام می شود.

اخبار تاپ حوادث

منبع خبر "رکنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.