
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، زهرا سعیدی در ویژه برنامه «دوباره بهار، دوباره ایران» شبکه رادیویی صبا که به مناسبت روز بازیگر و هفته معلم روی آنتن رفت، در گفتوگویی تلفنی به تشریح تجربههای زیسته خود در دو حرفه معلمی و بازیگری پرداخت.
سعیدی در ابتدای این گفتوگو با اشاره به چالشهای زندگی در دوران کنونی گفت: ما در حال عبور از یک دوره سخت هستیم که صبوری و تحمل زیادی میطلبد.
اما با باور به ضربالمثل «پایان شب سیه سپید است» ، معتقدم بهزودی به آرامش و روزهای خوب خواهیم رسید.
توصیه من به جوانان این است که هرگز از خود ناامید نشوند؛ چرا که امید، موتور محرک تلاش برای فردایی بهتر است.
این بازیگر شناختهشده که پیش از ورود حرفهای به دنیای تصویر، سالها به عنوان دبیر زبان انگلیسی در مقطع دبیرستان فعالیت داشته، درباره علت بازنشستگی زودهنگام خود توضیح داد: نظم و ساعت کاری مشخص در آموزش و پرورش با ماهیت نامنظم و دشوار پروژههای بازیگری هماهنگ نبود.
به همین دلیل در سال ۱۳۷۸ تصمیم گرفتم خود را بازنشسته کنم تا تمام توانم را صرف بازیگری کنم؛ هرچند هنوز هم از ارتباط با دانشآموزان سابقم انرژی میگیرم.
او افزود: لذت معلمی برای من در ارتباط مستقیم با نسل جوان بود و در بازیگری نیز امکان زندگی کردن در کالبد شخصیتهای متفاوت، تجربهای است که هنوز برایم شیرین و جذاب است.
سعیدی در بخشی از این گفتوگو از فعالیتهای تازه خود در دنیای ادبیات خبر داد و گفت: این روزها بیشتر وقتم را به نوشتن اختصاص دادهام.
اخیراً کتابی با عنوان «سومین سیمرغ» تالیف کردهام که حاصل تحقیق درباره زندگی حکیم ابوالقاسم فردوسی است.
سعی کردم در این اثر، زندگی این شاعر بزرگ را به زبانی جذاب برای جوانانی که شاید با ادبیات کهن فاصله گرفتهاند، روایت کنم.
بازیگر سریال «یوسف پیامبر» با مرور کارنامه هنری خود، به علاقه وافرش به آثار تاریخی اشاره کرد و گفت: بازی در نقشهایی نظیر عمه حضرت یوسف (ع) یا مادر حضرت سلیمان (ع)، حس بسیار خوبی به من میداد.
آن سالها فضای کار بسیار دلنشین بود و امیدوارم دوباره شاهد تولید چنین آثار فاخری باشیم.
در پایان این گفتوگو، زهرا سعیدی در پاسخ به درخواست مجری برنامه برای بیان یک نصیحت به مخاطبان، بر مفهوم «خودباوری» تأکید کرد و گفت:
تنها یک جمله میگویم: به خودتان باور داشته باشید.
خیلی مهم است که انسان به توانمندیهای خود ایمان داشته باشد و بداند که با تکیه بر این باور، میتواند از سختترین مسیرها عبور کند.
برنامه «دوباره بهار، دوباره ایران» با هدف گرامیداشت مناسبتهای تقویمی و گفتوگو با چهرههای اثرگذار فرهنگی و هنری از رادیو صبا پخش میشود.